آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

مشاور امنیت ملی آمریکا: هدف قرار دادن رهبری حماس را درنظر داریم | جنگ تا چند ماه آینده ادامه دارد

حماسمشاور امنیت ملی آمریکا ضمن تاکید بر اینکه این کشور برای آزادی بقیه اسرای صهیونیست در غزه تلاش می‌کند، گفت که یک مرحله جدید در جنگ وجود خواهد داشت که بر هدف قرار دادن رهبری حماس متمرکز است.

به گزارش تدبیرشرق,جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: ما ۲۴ساعته برای آزادی بقیه اسرای اسرائیلی در غزه تلاش می‌کنیم. من با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تقویت نیروهای امنیتی فلسطین و گسترش دامنه کنترل بر کرانه باختری صحبت خواهم کرد.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از شبکه خبری الجزیره، وی گفت: مرحله جدیدی در جنگ وجود خواهد داشت که بر هدف قرار دادن رهبری حماس متمرکز است. ما مذاکرات مفیدی را در اسرائیل درباره انتقال به یک عملیات نظامی محدودتر برگزار کردیم. ما با رهبران اسرائیلی بر ماهیت عملیات و مهماتی که استفاده می‌شود، تمرکز خواهیم کرد.

سالیوان گفت: با اسرائیل به توافق رسیده‌ایم تا جنگ چند ماه بر اساس مراحل مختلف ادامه داشته باشد. تفاوت قائل شدن میان غیرنظامیان بی‌گناه و حماس تنها یک مساله اخلاقی نیست، بلکه یک مساله استراتژیک است. باید با قدرت بازدارندگی و راه‌های دیپلماتیک با تهدیدی که در شمال اسرائیل وجود دارد، تعامل کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی گفت: باید تشکیلات خودگردان فلسطین را در رابطه با روش حکمرانی و نمایندگی مردم در آن بازسازی و احیا کرد. فلسطینی‌هایی که از شمال کوچ کرده‌اند، باید بتوانند به مناطق خود بازگردند و احساس امنیت واقعی داشته باشند. دولت اسرائیل تاکید کرده که هیچ طرح طولانی مدتی برای اشغال غزه ندارد.

وی در اظهاراتی مدعی شد: حماس از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و پشت بیمارستان‌ها و مدارس پنهان می‌شود.

سالیوان گفت: ما درصدد ایجاد ائتلافی برای حمایت از آزادی کشتیرانی در دریای سرخ و توقف تهدیدات انصارالله (ارتش یمن) هستیم. ما معتقدیم که ایران می‌تواند حملات انصارالله یمن را متوقف کند ایران باید اقداماتی را برای توقف این حملات اتخاذ کند.

مشاور امنیت ملی همچنین در ژستی انسان دوستانه گفت که ایالات متحده با مصر و سازمان ملل متحد برای یافتن راه‌هایی برای رساندن کمک به غزه کار می‌کند.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا