آخرین خبرهااستان ها

یک قلاده خرس بر اثر تصادف جاده‌ای در محور شاهرود-آزادشهر تلف شد

مرتضی فرخی، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: صبح امروز طی تماس تلفنی یکی از رانندگان عبوری در جاده آزادشهر به شاهرود (محدوده راهدارخانه گورخان) مبنی بر تصادف یک قلاده خرس با خودروهای عبوری، بلافاصله همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان و واحد تابعه شاهرود به‌اتفاق دامپزشک به منطقه عزیمت کردند. وی ادامه داد: حادثه مربوط به یک قلاده خرس نر بالغ به سن تقریبی بیش از هشت سال بود که به علت تصادف با خودروی عبوری به حاشیه جاده پرتاب شد.

به گزارش تدبیرشرق، یک قلاده خرس در اثر تصادف جاده‌ای در محور شاهرود-آزادشهر در استان سمنان تلف شد.

مرتضی فرخی، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: صبح امروز طی تماس تلفنی یکی از رانندگان عبوری در جاده آزادشهر به شاهرود (محدوده راهدارخانه گورخان) مبنی بر تصادف یک قلاده خرس با خودروهای عبوری، بلافاصله همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان و واحد تابعه شاهرود به‌اتفاق دامپزشک به منطقه عزیمت کردند.

وی افزود: برابر مشاهدات، تعدادی از مردم در محل حاضر بودند و به جهت کاهش استرس بر حیوان در وهله نخست نسبت به دور کردن مردم و خروج از محدوده اقدام و سپس نسبت به بررسی وضع حیوان اقدامات لازم صورت گرفت.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: حادثه مربوط به یک قلاده خرس نر بالغ به سن تقریبی بیش از هشت سال بود که به علت تصادف با خودروی عبوری به حاشیه جاده پرتاب شد.

فرخی اضافه کرد: با توجه به علائم بالینی و ظاهری خرس مشخص شد که تصادف به ناحیه کمر و پاهای حیوان آسیب وارد کرده است؛ به‌طوری‌که هیچ آثار حرکتی در آن ناحیه نداشت و به‌زحمت توسط دست‌ها جابه‌جایی مختصر صورت می‌گرفت.

وی گفت: پس از بررسی اولیه وضع حیوان ازنظر دامپزشکی، تصمیم به مقیدسازی اصولی حیوان شد و خرس ناتوان به داخل قفس هدایت و پس از انجام مراحل فیکس برای مداوا و سیر مراحل درمانی (برابر هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با سازمان مرکزی به جهت درمان در مراکز درمانی معتبر کشوری) منتقل شد که با وجود تلاش‌های عوامل محیط زیست به دلیل جراحات سنگین وارده ناشی از این تصادف شدید، در مسیر جاده دامغان به سمنان تلف شد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا