آخرین خبرهابین الملل

نتانیاهو: به دنبال اشغال غزه یا کنترل بر ساکنان آن نیستیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با کانال راستگرای فاکس نیوز گفت که اهدافی را برای جنگ غزه بدون جدول زمانی تعیین کرده‌است، زیرا ممکن است جنگ بیشتر طول بکشد.

به گزارش تدبیرشرق، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که با تمام خواسته‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره آتش‌بس بشردوستانه در غزه موافقت نکرده‌است.

نتانیاهو مدعی شد که رژیم صهیونیستی پس از آنچه وی پایان درگیری با حماس توصیف کرد، به دنبال اشغال غزه نیست و گفت: ما به دنبال حکومت بر غزه نیستیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که رژیم صهیونیستی پس از جنگ با حماس به دنبال حمله، اشغال و یا حکومت بر نوار غزه نیست.

وی ادامه داد: بنابراین ما نیرویی داریم که در صورت لزوم می‌تواند وارد غزه شود، زیرا این همان چیزی است که از تکرار حوادث اضطراری که با حماس رخ داده‌است، جلوگیری می‌کند.

او گفت: «ما باید به دنبال ایجاد یک دولت غیرنظامی در آنجا باشیم، در آینده قابل پیش‌بینی، باید مطمئن شویم که اتفاقی مانند هفت اکتبر دیگر تکرار نمی‌شود.»

اظهارات جدید نتانیاهو در تضاد با اظهارات او در ابتدای هفته است که در آن گفته بود رژیم صهیونیستی «مسؤولیت امنیتی کلی» در غزه را پس از جنگ بر عهده خواهد گرفت.

وی در پاسخ به فشارهای وارده بر رژیم صهیونیستی در خصوص حماس تاکید کرد که «بدون آزادی اسرائیلی‌های گروگان گرفته شده آتش‌بسی برقرار نخواهد شد».

نتانیاهو درباره عملیات زمینی نیروهای ارتش اشغالگر در غزه در اظهاراتی واهی ادعا کرد: «هیچ چیز مانع این واقعیت نیست که ما کاملاً به پیروزی متعهد هستیم و این فقط پیروزی ما نیست، بلکه پیروزی کل جهان متمدن در برابر بربریت است. من فکر می‌کنم که جنگ به خوبی پیش می‌رود، ما تا نابودی حماس ادامه خواهیم داد.»

نخست وزیر دولت اشغالگر به مخالفت شدید خود با آتش‌بس در این مرحله از جنگ ادامه داد و گفت: موضوع آتش‌بس تنها موضوعی است که در حال حاضر با آمریکایی‌ها بر سر آن اختلاف نظر وجود دارد.

وی هنگامی که درباره رهبران حماس از جمله یحیی سنوار سؤال شد، پاسخ داد که آنها هنوز در غزه هستند و افزود: ما به آنها خواهیم رسید.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیست در حالی‌که هنوز اشغالگران به جنایات و کشتار غیرنظامیان در غزه ادامه می‌دهند، مدعی شد: «ما در تلاش هستیم تا آسیب‌های وارده به غیرنظامیان را کاهش دهیم و بر حماس تمرکز کرده‌ایم!»

وی ادعا کرد: «ما آینده بهتری می‌خواهیم و این مستلزم شکست حماس است. من جدول زمانی تعیین نکردم زیرا ممکن است بیشتر طول بکشد. امیدوارم کمی زمان ببرد.»

وی همچنین با اشاره به مذاکرات عادی سازی روابط با عربستان که از ابتدای جنگ به بن بست خورده‌است، مدعی شد: «زمانی که این قدرت‌های قرون وسطایی را شکست دهیم، می‌توانیم به وعده صلحی که در توافقنامه ابراهیم اشاره کردیم، عمل کنیم! شرایط این کار پس از پیروزی ما فراهم خواهد شد.»

وی قول داد که روند سازش به پادشاهی عربستان نیز تعمیم یابد.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا