آخرین خبرهاتیتر اول

طلا در کشور ملی شود

استاندار آذربایجانشرقی گفت: رسیدگی به موضوع اراضی موقوفه شهر صوفیان، تعیین تکلیف کارخانه های بلاتکلیف، ایجاد شعبه رسیدگی دادگاه صنعتی، معدنی و تجاری، انتقال زندان تبریز از بافت مرکزی، ملی شدن معادن و طلا در کشور و تسریع رسیدگی به مفاسد اقتصادی از جمله درخواست های ما از دستگاه قضایی است.

به گزارش تدبیرشرق، عابدین خرّم چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: سبقه تاریخی تبریز و آذربایجانشرقی از نظر بصیرت و ایمان و انگیزه این خطه را به یک استان بینظیر و مثال زدنی بدل کرده و ولایی بودن مردم این دیار وظیفه حاکمیت برای تحقق مطالبات این خطه را سنگین تر کرده است.

وی با اشاره به احصای نقاط ضعف در استان از ابتدای تصدی مسئولیت استانداری گفت: بر این اساس 10 زنجیره ارزش به عنوان پیشران آذربایجان شرقی تعیین شده و امور را بر اساس این اولویت ها پیش می بریم و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم پروژه ها و طرح های ناتمام مربوط به این ۱۰ بخش تکمیل شوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: همسو با راهبرد دولت برای ایران قوی در سطح استان برای ایجاد اشتغال و رشد و توسعه و احیای واحدهای تعطیل شده تلاش می کنیم و همکاری و همراهی دستگاه قضایی در این مسیر منجر به  حل مشکلات ۶۶۰ واحد تعطیل بوده که در نتیجه آن شاهد احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و همچنین اشتغال نیروی انسانی بوده ایم.

وی گفت: همکاری مشترک و فعال دستگاه قضایی با شورای تامین استان و اجرای کیفی دستورات به ویژه در حوزه اشتغال و جلوگیری از برخی التهابات و مشکلات منجر شد تا همه بازداشت شدگان تعیین تکلیف شوند و در حوزه آب نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی ابر پروژه انتقال آب ارس به تبریز بودیم و آبگیری سد گرمی چای و روند رو به تکمیل سدها و تامین آب پایدار در ۲۱۴ روستا و بهره برداری از تصفیه خانه های نیمه تمام از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

خرم با بیان اینکه امسال ۵۰۰ هزار تن گندم دیم در استان کاست شده، خاطر نشان شد: این تنها بخشی از نتایج سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه آب و کشاورزی آذربایجان شرقی بوده و توسعه راه های روستایی، حذف ۱۶۷ نقطه پرخطر جاده ها، اتمام قطعه راه آهن حد فاصل بستان آباد تا خاوران، اجرای ۱۱ پروژه بزرگراهی، عملیات اجرایی ساخت ۷۸ هزار واحد مسکونی به حالت خودمالکی، روستایی و بافت فرسوده از دیگر اقدامات در حال انجام در سطح استان است.

وی در مورد اقدامات انجام شده در بخش انرژی و برق نیز گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان هایی است که نیازمند اجرای طرح های متعدد در این بخش است و بر همین اساس اقداماتی در این زمینه صورت گرفته که در آینده نزدیک نتایج این اقدامات اطلاع رسانی خواهد شد و علاوه بر این برق رسانی و گازرسانی به ۲۰۸ روستا نیز انجام شده و ایجاد شهرک های صنعتی و انرژی یکی از رویکردهای استان است و در حوزه بهداشت و درمان نیز ۲۶ پروژه اجرا شده است.

ساخت روزانه یک کلاس درس

استاندار ساخت روزانه یک کلاس و هر چهار روز یک مدرسه با مشارکت خیرین با هدف جایگزینی مدارس نو به جای مدارس فرسوده را از اقدامات صورت گرفته در بخش نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی استان برشمرد و اظهار داشت: تکمیل پردیس های سینمایی و اتمام پروژه مقبره الشعرا، توسعه اقتصاد دانش بنیان و فناوری با توجه به وجود ۳۲۴ شرکت از این دست در استان از اقدامات در حال اجرا در حوزه دانش بنیان است.

وی در مورد رویکرد اصلی برای اجرای پروژه های آتی در سطح استان گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام، تداوم رویکرد ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد اداری، تاکید بر پاکدستی و گفتمان اداری، بهبود کارکرد دستگاه ها، تقویت اعتماد و سرمایه اجتماعی از مهمترین بخش های این رویکرد در مجموعه اجرایی استان است.

خرم با تاکید بر لزوم حل برخی مسائل حوزه قضایی در سفر رئیس قوه عدلیه به آذربایجان شرقی اظهار داشت: رسیدگی به موضوع اراضی موقوفه شهر صوفیان، تعیین تکلیف کارخانه های بلاتکلیف، ایجاد شعبه رسیدگی دادگاه صنعتی، معدنی و تجاری، انتقال زندان تبریز از بافت مرکزی، ملی شدن موضوع طلا در کشور و تسریع رسیدگی به مفاسد اقتصادی از جمله درخواست های ما از دستگاه قضایی است.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا