آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

استاندار گیلان: دانش‌آموزان عشق شهدا را مشق و از حریم قرآن دفاع کنند

دانش آموزان استاندار گیلان با اشاره به رشادت ها و فداکارهای شهدا برای دفاع از میهن اسلامی و ارزش‌های دینی و اخلاقی به دانش‌آموزان توصیه کرد تا مشق عشق شهدا و وصایای آنان را بخوانند و از حریم قرآن کریم و اسلام دفاع کنند.

به گزارش تدبیرشرق  ؛ اسدالله عباسی صبح امروز (شنبه) در مراسم بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر، ایثار و مقاومت در هنرستان شهید چمران رشت با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: شهدا در یک زمانی با صلاح ایمان، اعتقادی و ارزش‌های دینی و انقلابی حرکت کردند و برای دفاع از میهن اسلامی از جان مایه گذاشتند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی از جمله شهدای فرهنگی و دانش‌آموز اضافه کرد: امروز نیز در این زمان شما دانش‌آموزان با الگو گیری از شهدا از حریم قرآن کریم و اسلام دفاع کنید و قدر محیط آموزشی را بدانید و برای کسب موفقیت‌ها بکوشید.

نماینده عالی دولت در گیلان مهرماه را همراه با خاطرات دل انگیز دانست و اضافه کرد: زنگ مدرسه و آغاز سال تحصیلی جدید همیشه با شور و خوشحالی دانش آموزان همراه است چرا که حضور جوانان و نوجوانان سرشار از نشاط است.

وی با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام و یادآوری جنگ تحمیلی علیه کشور جمهوری اسلامی ایران از دانش‌آموزان خواست تا حتما تاریخ دفاع مقدس را مطالعه کنند.

استاندار گیلان اظهار کرد: در آن ایام دانش‌آموزانی از این استان همگام با سایر همسالان خود احساس تکلیف کردند و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و از کشور ایران اسلامی دفاع کردند.

عباسی با بیان اینکه خون‌های زیادی به پای انقلاب ریخته شد تا امروز با امنیت زندگی کنیم و در این لحظه با آرامش بازگشایی مدارس را داشته باشیم افزود: باید همه ما از جمله دانش‌آموزان، قدر لحظات در اختیار را بدانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تشریح موفقیت‌های ایران اسلامی در حوزه های مختلف اظهار کرد: دشمن برای عقب راندن ما بسیار تلاش کرد اما به برکت خون شهدا و صبر و مقاومت خانواده‌های شهیدان و مردم توانستیم دشمن را به عقب برانیم و به موفقیت‌های مختلف دست یابیم.

عباسی با اشاره به تلاش‌های دشمن علیه کشور خاطر نشان کرد: آنانی که مدعی آزادی هستند و شعار زن، زندگی و آزادی را القاء می‌کنند در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران سلاح‌های پیشرفته را در اختیار رژیم بعثی برای تجاوز به ایران می‌گذاشتند.

وی با بیان اینکه تجاوز و ظلم استکبار جهانی به جنگ تحمیلی خلاصه نشد و سالیان سال برای ضربه به کشور در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی و اجتماعی تلاش کردند، اضافه کرد: در این راه مسائلی چون داعش، قومیت‌ها و چه بسیار دیگر به راه انداختند اما هیچ نتیجه‌ای برای آنان حاصل نشد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: حرکت حضرت امام خمینی (ره) به سوی قله‌های مرتفع بود همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند به قله‌ها نزدیک شده‌ایم.

عباسی در ادامه با اشاره به مردمی بودن دولت سیزدهم و دیپلماسی موفق کشور و سخنرانی آیت‌الله دکتر رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: رئیس محترم جمهوری سال گذشته در مرکز استکبار جهانی با بالابردن عکس حاج قاسم سلیمانی فریاد رسای مظلومیت شهدا و ایران اسلامی را طنین‌انداز کردند و امسال نیز با بالابردن قرآن کریم اعلام کردند که این کتاب آسمانی سوختنی نیست و همیشه زنده است.

توسعه رشته های مهارتی مورد توجه باشد

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم در کنار مردم هستیم و برای خدمتگزاری به مردم در بخش های مختلف افتخار می کنیم و تمام تلاش خود را در این راه به کار گرفته‌ایم.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت تحصیل دانش‌آموزان در هنرستان‌ها و کسب آموزش‌های مهارتی اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سکاندار ارزشمند هدایت کشور به تحصیل دانش آموزان در رشته های مهارتی بسیار تاکید دارند از اینرو این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

زنگ مهر، ایثار و مقاومت امروز همزمان با سراسر کشور در مدارس استان گیلان نواخته شد، واحدهای آموزشی امروز شنبه همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ به روی حدود ۳۸۰ هزار دانش آموز در استان گیلان باز شد.

در این مراسم از تمثال شهید شاخص دانش‌آموزی گیلان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ “مجید داداشی” رونمایی شد، این شهید با ۱۲ سال و ۲ ماه سن به درجه شهادت رسید.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا