آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

میرزازاده قهرمان سنگین وزن جهان شد | مهمدی به مدال نقره و دادمرز به برنز رسید

امین میرزازاده کشتی‌گیر وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان در مرحله فینال مسابقات قهرمانی جهان به مدال طلا رسید.

به گزارش تدبیرشرق،  در دیدار فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد، امین میرزازاده در مصافی که تکرار فینال سال گذشته بود، برابر رضا کایالپ کشتی گیر نامدار ترکیه و دارنده ۱۲ مدال جهان و المپیک قرار گرفت.

سه دقیقه نخست این کشتی با امتیاز اخطار ۱-۰ به سود کایالپ شد. در سه دقیقه دوم هم کایالپ باز هم پرکارتر بود تا اخطار دوم هم به میرزازاده داده شود و کایالپ ۲-۰ پیش افتد. میرزاده در فاصله ۷۳ ثانیه به پایان کشتی یک بار کایالپ را از تشک بیرون برد تا نتیجه ۲-۱ شود. در ۶ ثانیه به پایان مسابقه میرزازاده با رشادت دوباره کایالپ را به بیرون تشک برد تا ۲-۲ برنده شود و مدال با ارزش طلای جهان را بر گردن اندازد.

میرزازاده با این پیروزی طلسم رضا کایالپ را شکست که حدود ۱۵ سال تمام سنگین وزنهای ایران را مغلوب می کرد. تنها یکبار امیرعلی اکبری در سال ۲۰۱۳ و در نیمه نهایی قهرمانی جهان کایالپ را شکست داد که البته مدال طلای علی اکبری در آن سال بدلیل تست مثبت پس گرفته شد.

مدال برنز کشتی فرنگی جهان بر سینه پویا دادمرز

دیدار رده بندی وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان بین پویا دادمرز و مارلان موکاشف از قزاقستان برگزار شد که دادمرز با برتری مقابل حریف خود موفق شد به مدال برنز جهان دست یابد.

دادمرز که با سری بانداژ شده و ابروی دارای خونریزی کشتی می گرفت، در سه دقیقه نخست با یک اخطار به حریف و دو بارانداز در خاک ۵-۰ پیش افتاد. دادمرز در سه دقیقه دوم ۳ امتیاز از دست داد اما ۶-۳ برنده کشتی شد و به مدال برنز رسید. در ۱۰ ثانیه پایانی کشتی گیر قزاق دادمرز را از روی تشک کند و اگر فن اجرا می کرد پیروز مسابقه می شد که نتوانست این کار را انجام دهد و چلنج مربیان قزاق برای درگیر کردن پای دادمرز هم بی نتیجه بود.

مهمدی به مدال نقره کشتی فرنگی جهان رسید

در دیدار فینال وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان علیرضا مهمدی کشتی گیر جوان ایران رودرروی رفیق حسین اف کشتی گیر عنواندار و کهنه کار جمهوری آذربایجان قرار گرفت که در نهایت مسابقه را ۲-۱ باخت و نایب قهرمان جهان شد.

سه دقیقه نخست این مسابقه یک بر یک شد. در سه دقیقه دوم حسین اف یک امتیاز از اخطار بدست آورد و در ادامه کشتی را بست تا در نهایت ۲ بر یک برنده مسابقه شود و علیرضا مهمدی به مدال نقره وزن غیر المپیکی ۸۲ کیلوگرم بسنده کرد.

این اولین حضور مهمدی در مسابقات بزرگسالان جهان بود در حالی که حسین اف یک طلا و یک نقره جهان و یک برنز المپیک و ۳ طلای اروپا را در کارنامه داشت.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا