آخرین خبرهاتدبیر ورزشی

شروع ضعیف نمایندگان فوتبال گیلان در جام آزادگان

هفته دوم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول کشور جام آزادگان نیز پیگیری شد اما نمایندگان گیلان نتوانستند نتایج قابل قبولی کسب کنند.

به گزارش تدبیرشرق، تیم‌های فوتبال شهرداری بندرآستارا و داماش نمایندگان گیلان در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور هستند که با سپری شدن ۲ هفته از آغاز این رقابت‌ها، این ۲ تیم نتایج ضعیفی کسب کردند.

تیم فوتبال شهرداری آستارا که فصل گذشته نیز در رقابت‌های لیگ دسته اول حضور داشت، در هفته نخست این رقابت‌ها در یک بازی خارج از خانه مغلوب تیم چادرملو اردکان شد و در هفته دوم نیز در یک بازی خانگی مقابل تیم نفت مسجدسلیمان به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت.

این نماینده گیلان تا پایان هفته دوم فقط با کسب یک امتیاز در رتبه دوازدهم جدول رده بندی قرار دارد و اینک باید منتظر ماند و دید که شهرداری آستارا در ادامه رقابت‌های جام آزادگان چه نتایجی کسب می کند.

اما تیم فوتبال داماش گیلان که فصل گذشته موفق شد از لیگ دسته دوم به رقابت‌های جام آزادگان صعود کند، در آغاز رقابت‌های لیگ دسته اول نتایج ضعیفی کسب کرد و تاکنون ۲ شکست متوالی را متحمل شد.

داماشی‌ها در نخستین بازی خود در رقابت‌های فصل جاری جام آزادگان در ورزشگاه شهید عضدی رشت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب تیم مس کرمان شدند تا این مسابقات را همانند شهرداری آستارا با شکست آغاز کنند.

این نماینده گیلان در هفته دوم این مسابقات در یک بازی خارج از خانه در شیراز رو در روی تیم فجر سپاسی قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب حریفش شد تا از ۲ بازی خود در این لیگ ۲ شکست را تجربه کند.

داماشی ها با این ۲ شکست متوالی هم اینک بدون کسب امتیاز در بین تیم‌های انتهای جدول رقابت‌های لیگ دسته اول کشور قرار دارند اما طرفداران این تیم امیدوارند که داماش با جذب چند بازیکن و هماهنگی بیشتر بتواند در ادامه این مسابقات نتایج بهتری کسب کند.

این در حالی است که محمد خرمزی مربی داماش پس از شکست خانگی این تیم مقابل مس کرمان تصریح کرد: ما بازیکنان خوبی داریم اما هماهنگی نداریم و برای اینکه تیم به هماهنگی مناسب برسد نیاز به زمان است و با تلاش زیاد و تمرینات مستمر این هماهنگی را ایجاد خواهیم کرد.

به گفته وی، داماش می تواند چهار بازیکن جذب کند که در این راستا با هماهنگی با مالک باشگاه این تیم سه یا چهار بازیکن جدید جذب خواهد کرد تا با قدرت بیشتر مقابل حریفان خود قرار گیرد.

تغییرات زیاد نقطه ضعف تیم‌های فوتبال گیلان

یکی از کارشناسان فوتبال گیلان و کشور با اشاره به نتایج نمایندگان استان در لیگ دسته اول کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تغییرات زیاد در کادر فنی و بازیکنان باعث می شود تا تیم‌های گیلانی نتوانند نتایج مناسبی بدست آورند.

امید هرندی افزود: متاسفانه شاهد تغییرات زیاد مربیان در تیم‌های گیلانی هستیم چنانکه هر سال مربیان تغییر می کنند و برای جذب مربیان نیز چندان به کارنامه آنان توجه نمی شود که این نیز یکی از معضلات تیم‌های استان است.

وی که سال‌ها تیم‌های گیلانی را در لیگ‌های مختلف کشور هدایت کرده است، بیان کرد: از سوی دیگر با تغییر مربی، بازیکنان نیز تغییر می کنند و این امر باعث افت تیم‌ها می شود چون برای هماهنگی و انسجام بخش‌های مختلف و بازیکنان با مربی و با هم نیاز به زمان دارند.

این کارشناس فوتبال به ۲ بازی داماش در لیگ دسته اول نیز اشاره و خاطرنشان کرد: داماش در ۲ بازی چهار گل دریافت کرد که این امر نشان می دهد این تیم در خط دفاعی دچار مشکل است و باید خط دفاعی تیم بازسازی شود.

هرندی اضافه کرد: البته داماش بازیکنان خوبی در خط دفاعی دارد اما این تیم بسیار باز بازی می کند و مربیان باید در این خصوص کار کنند تا خط دفاعی داماش بسته‌تر در مقابل حریفان خود ظاهر شود و اجازه گلزنی به تیمها ندهد.

وی در ادامه گفت: به هر حال تیم داماش از لیگ دسته دوم به لیگ یک صعود کرده و برای اینکه با شرایط این لیگ بیشتر آشنا شود و بازیکنان نیز به هماهنگی بیشتری دست یابند، به زمان بیشتری نیاز دارند اما امیدواریم کادرفنی در همین۲ بازی متوجه نقاط ضعف تیم شده و نسبت به رفع آنها اقدام کند.

تغییرات مدیریتی و کادر فنی بلای جان تیم‌های فوتبال گیلان

کاپیتان اسبق تیم منتخب گیلان ادامه داد: تغییر مالک، کادرفنی و نیز در سطحی گسترده تغییر بازیکنان باعث عدم نتیجه گیری مناسب تیم‌های فوتبال گیلان می شود که متاسفانه در تیمهای فوتبال گیلان این جابه جایی ها بسیار مشهود است.

وی گفت: باید به مربیان فرصت بیشتری داده و مالکان باشگاه های فوتبال حمایت لازم از آنان داشته باشند تا مربیان بتوانند برنامه‌های موردنظر خود را در تیم پیاده کنند چون با یک سال حضور نمی‌توان همه اهداف خود را در یک تیم پیاده کرد.

وی اضافه کرد: در تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا نیز به دلیل تغییرات زیاد در نیمکت مربیگری، شاهد افت هستیم و در رقابتهای فصل جاری نیز از ۲ بازی فقط یک امتیاز کسب کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر در گیلان فوتبالیست‌های بسیار خوبی حضور دارند اما سرمایه گذاری مناسبی نداریم و به همین دلیل بازیکنان ما مجبورند که در تیمهای دیگر به فعالیت خود ادامه دهند.

این کارشناس فوتبال افزود: فوتبال ایران به استان‌های گیلان و مازندران بدهکار است زیرا زمانی که مسابقات فوتبال به صورت منتخب استانی برگزار می شد، تیمهای این دو استان به طور معمول جزو چهار تیم برتر بودند.

وی ادامه داد: گیلان همیشه یک پای ثابت در مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ منتخب استانی بود و تیمهای مازندران، خوزستان، تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی نیز از قدرت‌های برتر این لیگ بودند اما زمانی که مسابقات به صورت باشگاهی برگزار شد، گیلان و مازندران به دلیل نداشتن امکانات مالی مناسب ضربه خوردند.

هرندی بیان کرد: به همین دلیل هم اینک تیم‌های گیلان و مازندران در لیگ های مختلف به دلیل نداشتن امکانات مالی مناسب، فقط به فکر حفظ خود در لیگ هستند تا سقوط نکنند اما برخی از تیمها با هزینه های گزاف در لیگ حضور می یابند.

بومی سازی راه نجات فوتبال گیلان

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تنها راه و نسخه نجات تیمهای گیلانی بومی سازی است چون از این طریق می توانیم از این سرمایه های اندک، نتیجه مناسب بگیریم وگرنه با تغییرات زیاد مالکیتی و کادرفنی، فقط بر بدهی‌های باشگاهها انباشته می‌شود.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: تیمهای ما باید استفاده از کادرفنی و بازیکنان بومی را سرلوحه کار خود قرار دهند و در صورت نیاز اگر با کمبود بازیکن مواجه شدند، از دیگر استانها بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کنند.

هرندی در خاتمه اظهار کرد: به هرحال تغییرات زیاد باعث شده تا تیمهای گیلانی در لیگهای مختلف در ابتدای فصل نتایج ضعیفی را کسب کرده و امتیازات زیادی از دست بدهند.

با توجه به نظر این کارشناس فوتبال، تیمهای گیلانی نیاز به ثبات مدیریتی و نیز ثبات در نیمکت مربیگری دارند تا این تیمها با کمترین تغییرات و با هماهنگی بیشتر در لیگهای مختلف حضور یابند و از ابتدای فصل بتوانند نتایج مطلوبی را کسب کنند.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا