آخرین خبرها

امکان سفرهای اربعین با تاکسی‌های اینترنتی فراهم شد

مقام مسئول وزارت راه از فراهم شدن امکان انجام سفرهای اربعین با تاکسی‌های اینترنتی خبر داد و گفت: برآوردها حاکی است ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو امکان ارائه سفر در ایام اربعین را دارند.

به گزارش تدبیرشرق، سادات با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی برای استفاده از سکوهای تاکسی‌های اینترنتی برای جابجایی زائران اربعین، اظهار کرد: سکوهای تاکسی اینترنتی  نسبت به خدمت رسانی به زائران به مقصد 6 مرز اربعینی خسروی، مهران، چزابه، باشماق، تمرچین و شلمچه اقدام می‌شکنند.

وی ادامه داد: بر اساس توافقات صورت گرفته، سکوهای تاکسی‌های اینترنتی در ایام اربعین حسینی به شکل تکمیل ظرفیت و با سه سرنشین به سفرهای اربعین راهی می‌شوند و مکلف هستند تا رعایت سقف قیمتی را انجام دهند.

وی با اشاره به الزام معاینه فنی تاکسی‌های اینترنتی، ارزیابی رانندگان را از موضوعاتی اعلام کرد که باید پایش شده و رانندگان مطمئن در این سفرها فعال باشند. وی در این‌باره افزود: مقرر شده رانندگانی که بیش از 8 ساعت رانندگی می‌کنند بتوانند استراحت کنند. با اینکار به افزایش ایمنی سفر به زوار توجه داشته‌ایم.

وی با اعلام این‌که در تلاشیم تا بعد از سفرهای اربعین از ظرفیت این تاکسی‌ها برای تعداد سفرهای بین شهری و افزایش رفاه مردم استفاده ببریم، اضافه کرد:‌ بهره مندی از تاکسی های اینترنتی در سفرهای اربعین از امروز آغاز شده و تا پایان سفرهای اربعین تداوم دارد.

سادات گفت: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و سکوی اینترنتی، برای افرادی که علاقمند به هم پیمایی هستند خدمات ارایه کند. بدین معنا، زائران که به سمت مرزهای اربعین در حال حرکت هستند و ظرفیت خالی دارند می‌توانند ظرفیت خالی خودرو خود را نذر و میزبان سایر زوار در این مسیر به صورت رایگان و یا اشتراک هزینه سفر باشند. این سکو با احراز هویت رانندگان و متقاضیان سفر به ارتقا ضریب ایمنی این دست از سفرها و به هم‌رسانی زوار اربعینی نقش آفرینی خواهد کرد.

/تسنیم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا