آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

مشاهده خرس قهوه‌ای در ارتفاعات جنگلی فومن

به گزارش تدبیرشرق، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست فومن در ارتفاعات جنگلی گیلوندرود در حوزه استحفاظی این شهرستان یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ را مشاهده کردند.

حمزه عشوری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: محیط بانان یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان فومن به همراه یکی از همیاران محیط‌ زیست در ارتفاعات جنگلی گیلوندرود در حوزه استحفاظی این شهرستان در حین گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت، یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ را مشاهده و لحظاتی از این گونه ارزشمند تصویربرداری کردند.

وی افزود: خرس قهوه‌ای از جمله گونه‌های مهم و حساس بوده که در سال‌های اخیر جمعیت آن کاهش یافته و به همین دلیل جهت حفظ و احیای نسل آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست برنامه ملی حفاظت از این گونه تهیه و تدوین شده است.

عشوری خاطرنشان کرد: استان گیلان به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی از جمله مناطق مهم کشور برای زیست این گونه محسوب می‌شود و در تمامی مناطق جنگلی این استان پراکنش دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: از مردم درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده گونه های ارزشمندی نظیر پلنگ، خرس قهوه‌ای، مرال و… از نزدیک شدن و هرگونه اذیت و آزار و یا شکار آنها جدا خودداری کرده و با شماره ۱۵۴۰، تماس گرفته و سازمان حفاظت محیط زیست را در حفظ و حراست از گونه‌های حیات وحش یاری کنند چراکه محیط زیست متعلق به همه زیستمندان آن و نسل‌های آینده است.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا