آخرین خبرهااستان هاتدبیر ورزشیخبر داغ

معاون امور بانوان اداره ورزش گیلان:۵۸ هزار بانوی گیلانی به صورت سازمان‌یافته ورزش می‌کنند

ورزشمعاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: بیش از ۵۸ هزار بانو در رده‌های سنی مختلف در گیلان به صورت سازمان‌یافته ورزش می‌کنند.

فاطمه قاسمی روز یکشنبه طی گفت‌وگویی اظهار کرد: تعداد بانوانی که ورزش می کنند به طور حتم بیش از این رقم است و امیدواریم که شرایط به گونه‌ای مهیا شود که تعداد بیشتری ازاین جمعیت به امر ورزش بپردازند.

وی افزود: این تعداد بانو در ۱۳۷ مکان ورزشی خصوصی و ۹ مکان ورزشی دولتی فعالیت می‌کنند حال آنکه اماکن ورزشی با اولویت استفاده بانوان در اختیار هیات‌های ورزشی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه ورزش بانوان در گیلان طی چند سال اخیر رشد مناسبی داشته و ۴۰ درصد از ورزشکاران المپیکی گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند که امید است در المپیک آتی نیز شاهد حضور تعدادی از بانوان ورزشکار استان باشیم.

معاون امور بانوان ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: ۶۰ درصد از ورزشکاران گیلانی حاضر در مسابقات ورزشی کشورهای اسلامی را بانوان تشکیل می دادند.

قاسمی با اشاره به بازی‌های آسیایی چین نیز بیان کرد: در رقابت‌ها دوره گذشته آسیایی فقط نازنین ملایی از گیلان در رشته قایقرانی مدال کسب کرده بود اما پیش‌بینی می‌شود که در بازی‌های آسیایی چین تعداد مدال‌های بانوان گیلانی افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک چند بانوی ورزشکار گیلانی در رشته‌های مختلف در اردوهای تیم ملی حضور دارند و امید است که بتوانند سهمیه بازی‌های آسیایی را کسب و در نهایت نیز مدال‌های خوشرنگی را از بازی‌های آسیایی چین که مهرماه برگزار می شود، کسب کنند.

وی به حجاب بانوان ورزشکار نیز اشاره کرد و گفت: بانوان ایرانی الگوی حجاب اسلامی در جهان هستند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا