آخرین خبرها

محکومیت صیاد متخلف رودخانه شفارود رضوانشهر از سوی دستگاه قضایی

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا ، اکبر میغی رئیس اداره محیط زیست رضوانشهر در توضیح این مطلب گفت: در فضای مجازی به عکسی برخورد کردیم که فردی به صورت غیر مجاز اقدام به صید یک قطعه ماهی آزاد و عکس برداری و انتشار تصاویر آن در صفحه های اجتماعی مجازی کرده بود .
وی افزود: با مشخص شدن محل تقریبی صید از طریق پلیس فتا ، اقدام به پیگیری موضوع کردیم که در نتیجه فرد خاطی شناسایی شد.
به گفته میغی، با شکایت اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر و معرفی متخلف به حوزه قضایی ، او به پرداخت یک میلیون و 500 هزار ریال جریمه کیفری در حق صندوق دولت محکوم شد و مبلغ 750 میلیون ریال نیز بابت ضرر و زیان محیط زیست و جریمه صید غیر مجاز این گونه در خطر انقراض از سوی اداره حفاظت محیط زیست از او مطالبه شده است .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر افزود: براساس قوانین، با توجه به اهمیت زیستگاه های رودخانه ای بخش جنوبی دریای خزر در تکثیر و تولید مثل ماهیان استخوانی و خاویاری، صید در رودخانه های شهرستان رضوانشهر اکیدا ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفین از طریق مراجع قضایی برخورد می شود.
میغی گفت : آزاد ماهیان از گونه های در خطر انقراض به حساب می آیند و نسل آنها به شدت مورد تهدید واقع شده از این رو توجه و همکاری بیش از پیش دوستداران حیات وحش و محیط زیست برای حفظ این گونه ارزشمند لازم است.
شهرستان رضوانشهر در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار : نصراله ابراهیمی ** انتشاردهنده: کبیری
6070/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا