آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدرخبر داغ

از 8 میلیون پایین شهر تا 45 میلیون بالاشهر؛ اختلاف طبقاتی حتی در قبرستان های رشت!

قبرستان در حالی که همیشه در جامعه به زندگی بالاشهری و پایین شهری و اختلاف طبقاتی عادت داشته‌ایم، حال کار به جایی رسیده است که اختلاف طبقاتی حتی در قبرستان‌های شهر هم خودش را نشان می‌دهد.

براساس استعلامات گرفته شده از سوی گیل خبر، در حالی که تمام مراحل کفن و دفن در آرامستان باغ رضوان که در جنوب شهر و ابتدای جاده رشت به تهران واقع است، 8 میلیون تومان و در تازه آباد 18 میلیون تومان است، قیمت قبر در قبرستان پیرملا واقع در شمال شهر و حوالی شهرک گلسار رشت به 40 تا 45 میلیون تومان می‌رسد!

به عبارتی دیگر، هر 1 متر قبر در قبرستان پیرملا با 1 متر منزل مسکونی در همان منطقه تقریبا برابری می‌کند!

یکی از شهروندان با ارسال پیامی به گیل خبر نسبت به قیمت بالای قبرستان پیرملا گلایه کرد. این شهروند با بیان آن که پس از فوت یکی از بستگانش، در حالی که عزادار درگذشت عزیزشان بودند، اما متولیان قبرستان پیرملا تا زمان واریز کامل 40 میلیون تومان آن هم به صورت کارت به کارت، اجازه دفن ندادند. پس از آن هم مبلغی در حدود 3 میلیون بابت کندن قبر و آماده سازی محل اخذ شد، در حالی که همه این مراحل از سوی صاحبان عزا انجام گردید.

بررسی‌های گیل خبر نشان می‌دهد قبرستان پیرملا در زمینی وقفی واقع است و توسط هیات امنا اداره می‌شود. به نظر می‌رسد متولیان این قبرستان، منطقه جغرافیایی این آرامستان که در حوالی گلسار است را بهانه‌ای برای افزایش قیمت سرسام‌آور قبر قرار داده‌اند.

حال اما مشخص نیست که در ازای دریافت چنین مبالغ هنگفتی، چه خدمات خاص و ویژه‌ای داده می‌شود؟

از سویی دیگر سال‌هاست که برخی فعالین محیط‌زیستی در گیلان، از خطرات نزدیکی این آرامستان به رودخانه و احتمال بروز مشکلات زیست‌محیطی هشدار می‌دهند اما تاکنون توجه چندانی به این موضوع صورت نپذیرفته است.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا