آخرین خبرهااسلایدرحوادثخبر داغ

شهید الداغی، جوانمردی که ناجوانمردانه کشته شد مادر حمیدرضا الداغی: غیرت پسرم اجازه نداد که دختر مردم را ببرند

مزاحمتدو دختر جوان مورد مزاحمت دو پسر قرار می‌گیرند و جوانی از آن طرف خیابان در حالیکه منتظر اتمام کلاس زبان دختر خردسالش است، این صحنه را می‌بیند. به قصد کمک به دو دختر وارد صحنه می‌شود و پس از اینکه به مزاحمین تذکر می‌دهد، با آنان درگیر می‌شود و ناگهان چاقویی ابتدا به سینه و سپس به پشتش فرو می‌رود.

دودختر جوان مورد مزاحمت دو پسری که ظاهرا حالت عادی هم ندارند، قرار می‌گیرند و جوانی از آن طرف خیابان در حالیکه منتظر اتمام کلاس زبان دختر خردسالش است، این صحنه را می‌بیند. به قصد کمک به دو دختر وارد صحنه می‌شود و پس از اینکه به مزاحمین تذکر می‌دهد، با آنان درگیر می‌شود و ناگهان چاقویی ابتدا به سینه و سپس به پشتش فرو می‌رود. پس از اینکه چند ثانیه دیگر هم به درگیری و دفاع از دختران ادامه می‌دهد، از پا می‌افتد و جانش را از دست می‌دهد.

این تمام آن چیزی است که فیلم‌های منتشرشده در فضای مجازی از حادثه آن شب نشان می‌دهد. هرچند ضاربین در کمتر از ۱۰ ساعت توسط پلیس دستگیر شدند، اما شهادت حمیدرضا الداغی، داغی شد بر دل ملتی که هیچگاه نتوانسته‌ و نخواسته‌ مزاحمت برای ناموس را تحمل کند.

آن طور که مادر شهید الداغی در مورد فرزندش می‌گوید، وجود چنین روحیه جوانمردانه‌ای در این شهید، نشات گرفته از معرفت عمیق دینی و اعتقادات راسخ او بوده است.

در روزگاری که عده‌ای با انجام یک سری حرکات افراطی و برخوردهای ناروا با برخی از زنان این سرزمین که مورد تایید متدینین و حاکمیت هم نیست، می‌خواستند تندروی‌های خود را غیرت معنا کنند، شهید الداغی غیرت واقعی مرد ایرانی مسلمان را به تصویر کشید و نام خود را در تاریخ این شهر و دیار جاودانه کرد. اما حمیدرضا الداغی، نخستین شهیدی نیست که در راه دفاع از زنان این کشور جان خود را فدا کرده است. در طی تاریخ، دختران و زنان این سرزمین همواره برای مردان غیور ایرانی خط قرمز بوده‌اند و تقدیم سه شهید در دوران دفاع مقدس برای پایین آوردن جسد عریان یک دختر جوان ایرانی، اثباتی تاریخی بر جوانمردی مردمان این سرزمین است، مردمانی که با هر سلیقه و تفکری، هرگز نگاه چپ به ناموس را برنمی‌تابند.

۱۱ اردیبهشت نیز مردم غیور مشهد با حضور گسترده در مراسم تشییع پیکر شهید هم‌استانی خود، حمیدرضا الداغی، نشان دادند که آنان هم پیرو همین مرام اند و بر اساس غیرتی که از نیاکان ایرانی خود به ارث برده‌اند و آموزه‌هایی که اسلام آموخته‌اند، حفظ کرامت زن را بر هر موضوعی ارجح می‌دانند.

شاید بهترین تعبیر در مورد جوانمردان این سرزمین را مولانا کرده است که می‌گوید:

شیرمردانند در عالم مدد

آن زمان کافغان مظلومان رسد

بانگ مظلومان ز هر جا بشنوند

آن طرف چون رحمت حق می‌دوند

مادر حمیدرضا الداغی: غیرت پسرم اجازه نداد که دختر مردم را ببرند

مادر معلمی که فرزند اولش در دفاع از ناموس مردم جان باخت می‌گوید: پسرم غیرتش اجازه نمی‌داد. خودش را جلو انداخت… رفت فقط دفاع کند، چون دختر۱۵ ساله داشت و نمی‌توانست بی‌غیرتی‌ها را تحمل کند. جوان‌ها یاد بگیرند. پسرم نه بسیجی و نه‌ جهادی بود؛ فقط انسان بود و شرف داشت… غیرت چیزی است که باید در خون آدم باشد

برادر حمیدرضا می‌گوید: وقتی فیلم را دیدم به غیرت برادر افتخار کردم، بخاطر ناموس یک نفر دیگر، با تمام وجود جنگید، با اینکه دید چاقو و کارد دارند، اما عقب نرفت.. پشت سرهم چاقو زدند و برادرم جلوتر رفت.  به اینکار ایشان افتخار کردم. چندمین بارش بود. وقتی می‌دید مزاحم ناموس مردم می‌شوند نمی‌توانست تحمل کند. حساسیت عجیبی روی ناموس مردم داشت.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا