آخرین خبرهااسلایدر

جمع‌آوری هرگونه ادوات صید ماهی در رودخانه سفیدرود

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی بوجاق از جمع‌آوری هرگونه ادوات صید ماهی در رودخانه سفیدرود به دلیل ممنوعیت صیدماهی در این رودخانه خبر داد.

به گزارش تدبیرشرق،  از آستانه‌اشرفیه، احسان باقری‌پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هرگونه صید ماهی در دریای خزر و رودخانه سفیدرود از۲۰ فروردین ممنوع است، اظهار کرد: در پی ممنوعیت صید ماهی در گیلان، ماموران یگان حفاظت، انواع ادوات صید غیرمجاز شامل ۲۵ کومه صیادی، ۴۰ دستگاه پره صیادی (لاکش)، ۴۳۹ رشته تور گوشگیر به همراه ۱۴ حلقه تیوپ صیادی غیرمجاز و چهار رشته تور پرتابی سالیک را از رودخانه سفیدرود در کیاشهر جمع آوری و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی از افزایش مهاجرت ماهیان از دریای خزر به رودخانه سفیدرود و ممنوعیت هرگونه صید ماهی خبر داد و گفت: هر ساله گونه‌های با ارزشی از ماهیان خاویاری و استخوانی در جمع‌آوری ادوات صید غیرمجاز در رودخانه سپیدرود مسیر ۶۷۰ کیلومتری رودخانه سفیدرود برای تخم‌ریزی به سمت بالادست این رودخانه حرکت می‌کنند و متاسفانه صید غیرمجاز ماهیان هم آغاز می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی بوجاق، اهمیت رودخانه سفیدرود به دلیل مهاجرت و زادوولد آبزیان در افزایش تولید ماهیان استخوانی را بسیارمؤثر دانست و بیان کرد: امیدواریم امسال با همکاری صیادان منطقه و اداره شیلات شهرستان آستانه اشرفیه شاهد مهاجرت چشمگیر انواع ماهیان در این حوزه آبی باشیم.

باقری‌پور با درخواست از مردم در خصوص‌ عدم انجام صید ماهی در دریای خزر و رودخانه سفیدرود گفت: رودخانه سفیدرود یکی از مهم‌ترین محل‌زاد و ولد آبزیان و ماهیان استخوانی است لذا از همه مردم وصیادان درخواست دارم از انجام هرگونه صید ماهی در این رودخانه جلوگیری کنند.
/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا