آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرحوادثخبر داغ

رییس شورای عالی استان‌ها: وجود ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر در تهران یک‌سونامی نگران کننده است

ساختمان بسیار پرخطررییس شورای عالی استان‌ها از بررسی ابعاد سانحه ریزش ساختمان متروپل در شورای عالی استان‌ها و بازنگری در طرح‌های ساختمان‌سازی برای پیشگیری از حوادث مشابه خبر داد.

وی وجود ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر در تهران را مانند یک‌سونامی نگران کننده برای این شهر دانست و گفت: هر کدام از این ساختمان‌ها یک تهدید برای امنیت پایتخت است که در شورای ششم بار‌ها درباره ان بحث شده است.

پرویز سروری رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اهمیت و ابعاد پیچیده و دغدغه‌ها و نگرانی های موجود در پی سانحه ریزش متروپل آبادان، گفت: با توجه به اینکه این دغدغه برای دیگر کلانشهرها نیز وجود دارد به این نتیجه رسیدیم که با بررسی ابعاد حادثه متروپل به بررسی و بازنگری در طراحی این دست ساختمان‌ها بپردازیم.

وی بررسی بحث مقررات ملی ساختمان را از وظایف کمیسیون حمل و نقل و کمیته عمران این شورا برشمرد و ابراز داشت: باید ابعاد این موضوع با دقت و روش کارشناسی بررسی کنیم.

سروری با بیان اینکه برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی این مساله باید در صحن شورا مطرح شود، ابراز داشت: این مساله در کلانشهرها، به ویژه تهران از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، چون در اثر بروز حادثه ابعاد گسترده‌تری را شامل می شود.

رییس شورای عالی استان‌ها وقوع این سانحه را یک هشدار برای اجرای طرح‌های ساختمان‌سازی کشور برشمرد.

وی وجود ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر در تهران را مانند یک‌سونامی نگران کننده برای این شهر دانست و گفت: هر کدام از این ساختمان ها یک تهدید برای امنیت پایتخت است که در شورای ششم بارها درباره ان بحث شده است.

به گفته سروری این مساله تنها با دخالت شهرداری و مدیریت شهری به نتیجه نمی‌رسد و باید همه دستگاهها برای حل آن با یک همگرایی و هم‌افزایی اقدام کنند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا