آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

شهردار بندر کیاشهر در جمع اساتید، پژوهشگران و نویسندگان برتر این شهر عنوان کرد:ساخت و جانمایی یادمان مفاخر و مشاهیر شهر/ همایش “کیاشهر پژوهشی” در سال 1401 برگزار می‌شود

کیاشهر پژوهشیمرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر ساخت و جانمایی نمادها و المان‌هایی از مفاخر و مشاهیر این شهر را از جمله برنامه‌های مدیریت شهری ذکر کرد و گفت: شهرداری قصد دارد همایش “کیاشهر پژوهشی” را در سال 1401 برگزار کند.

به گزارش تدبیرشرق، مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر روز گذشته (پنج‌شنبه ۲۵ آذر) در ‌نشستی که به مناسبت هفته پژوهش و با حضور اساتید، پژوهشگران و نویسندگان برتر شهر بندر کیاشهر برگزار شد اظهار داشت: این جمع ارزشمند برای شهرداری و شورای شهر بندرکیاشهر فرصتی مغتنم است تا از این پس از ظرفیت اساتید و مفاخر در جهت پیشرفت و توسعه شهر استفاده کند.

شهردار بندر کیاشهر توجه به هویت شهر و مؤلفه‌هایی که به بازیابی هویتی بندر کیاشهر منجر می‌شود را خواستار شد و تصریح کرد:‌ باید تلاش کنیم یکبار دیگر نام بندر کیاشهر را که دارای پیشینه فرهنگی غنی و تاریخی است مطرح نماییم.

عاطفی مشاهیر و مفاخر و مؤلفه‌های فرهنگی بندر کیاشهر را جزو میراث ناملموس این شهر بندری ذکر کرد و ضمن تاکید بر لزوم توجه به این موضوعات ابراز داشت: از آنجا که بندر کیاشهر زیرمجموعه شهرستان آستانه اشرفیه است بسیاری از ادارات و دستگاه‌های فرهنگی در این شهر مستقر نیستند اما مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای پر کردن این خلاء انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه ساخت یادمان و المان‌ها در سطح بندر کیاشهر به پاسداشت مفاخر شهر در دستور کار مدیریت شهری قرار می‌گیرد اظهار داشت: حمایت از حرکت‌های فرهنگی و توجه ویژه به کودکان و نوجوانان از دیگر موضوعاتی است که معتقدم در بندر کیاشهر باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

شهردار بندر کیاشهر بی‌هویتی فرهنگی را خطری که نسل جدید را تهدید می‌کند دانست و اذعان کرد: مقام معظم رهبری یکی از اصلی‌ترین وظایف نهادهای فرهنگی را در دوره کنونی پاسداشت زبان و ادبیات عنوان فرمودند و مشخص می‌شود که تا چه حد ایشان به مباحث فرهنگی و مسائلی که جامعه را تهدید می‌کند توجه و تاکید دارند.

عاطفی فرهنگ و کار فرهنگی را بن‌مایه اصلی تمام فعالیت‌ها قلمداد کرد و گفت: به دلیل محرومیت‌هایی که سالیان سال در بندر کیاشهر ریشه دوانده قصد داریم در کنار فعالیتهای عمرانی ، اجرای فعالیت‌های فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری بندر کیاشهر برای اقدامات فرهنگی نظیر اکران فیلم، اجرای تئاتر و اجرای موسیقی برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده است تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم هر چند وقت یکبار این برنامه‌ها را در سطح بندر کیاشهر برگزار کنیم تا شور و نشاط فرهنگی در شهر ایجاد شود.

شهردار بندر کیاشهر فراهم آوردن مقدمات برگزاری همایشی تحت عنوان همایش “کیاشهر پژوهشی” در سال ۱۴۰۱ را از جمله برنامه‌های آتی شهرداری ذکر کرد و افزود: از تمام چهره‌هایی که مشغول فعالیت در این حوزه هستند جهت تبادل نظر برای هر چه پربارتر برگزار کردن این همایش دعوت می‌کنیم.

عاطفی با بیان اینکه شهرداری برای تجدید چاپ کتاب ققنوس‌های بندر کیاشهر آمادگی کامل دارد ادامه داد: شهرداری از هر پژوهش و تألیفی که در خصوص بندر کیاشهر انجام می‌شود نیز حمایت به عمل می‌آورد.

وی کمک شهرداری برای پایه‌ریزی انجمن ادبی بندر کیاشهر را از دیگر اقدامات حمایتی مدیریت شهری در حوزه اقدامات فرهنگی اعلام کرد و گفت: امیدواریم چنین جلساتی با حضور فرهیختگان و اهل علم برگزار شود و شهرداری و مدیریت شهری بتواند از برکات آن برای آبادانی و توسعه شهر استفاده کند.

خانم‌ها پیش‌قدم، علی‌محمدی و کوچکی نیز در این نشست مواردی را در مورد آثارشان ذکر کردند و ضمن استقبال از نوع رویکرد شهرداری نسبت به موضوعات فرهنگی و تشکیل انجمن ادبی بندر کیاشهر اعلام داشتند: امیدواریم دایره حمایت‌ها و پشتیبانی مدیریت شهری از نویسندگان و هنرمندان شهر گسترده‌تر شود.

کیاشهر پژوهشی

کیاشهر پژوهشی

کیاشهر پژوهشی

کیاشهر پژوهشی

کیاشهر پژوهشی

کیاشهر پژوهشی

کیاشهر پژوهشی

کیاشهر پژوهشی

کیاشهر پژوهشی

کیاشهر پژوهشی

/روابط عمومی شهرداری بندرکیاشهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا