آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

درباره انتقادات از یک انتصاب در گیلان؛ انتصاب شراره کاوسی بدتر است یا انتصابات فامیلی و آقازاده ها!

انتصابدر چند روز گذشته انتصاب شراره کاوسی بعنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان که با حکم مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته موجی از انتقادات شخصیت های گیلان را سرازیر کرده که بیایید ببینید گیلان همچنان  توسط مدیران اعتدالی سابق اداره می شود. حتی گفته می شود استاندار گیلان هم به این انتصاب ایراد وارد کرده است و برخی نمایندگان هم انتقاد کرده اند.

نگارنده هیچ شناخت شخصی از خانم کاوسی ندارد و راستش مسیر انتصاب وی را نیز نمی داند که چگونه چنین اتفاقی افتاده است. اما رزومه وی حاکی از آن است که سوابق و تخصص لازم برای این کار را دارد. چیزی که در  بسیاری از انتصابات دیگر در استان و کشور دیده نمی شود و این افراد حمایت نیز می کنند. شراره کاوسی دارای بیست و سه سال سابقه کاری در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دانش آموخته رشته اقتصاد نظری در مقطع کارشناسی، رشته برنامه ­ریزی سیستم­ های اقتصادی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اقتصاد از دانشگاه­ های شهید بهشتی، علوم تحقیقات تهران و دانشگاه فردوسی مشهد است. رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز چنین سوابقی را نداشت و یک فرد سیاسی بود. ولی تنها به دلیل نزدیکی با دکتر نوبخت وارد این سازمان شده بود  و البته کمتر نقدی به او شد.

ما در طول ماه های گذشته شاهد انواع و اقسام انتصابات فامیلی و آقازاده ها بودیم. فرزند نماینده اسبق  تنها چند ساعت پس از نطق مادرش مبنی بر اینکه «روش رئیسی برای اداره کشور سیره ائمه معصومین‌(ع) است» به عنوان مدیرعامل مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد انتخاب می شود و بعد هم با حکم خودش  فردی با سوابق سیاسی را به عنوان مدیرعامل دخانیات کشور منصوب کرده است. بیشترین انتصابات هم که از میان فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق انجام گرفته است. خود وزیر اقتصاد ما که دانش آموخته این دانشگاه است نتیجه عملکردش را در افت هرروزه شاخص بورس مشاهده می کنیم. در همین گیلان اگر سوابق همین خانم کاوسی را با یکی مثل معاون سیاسی استانداری مقایسه کنیم متوجه می شویم که ایشان تجربه بیشتری دارد. پس چرا در این رابطه صحبت نمی شود و به انتصابات مساله دار دیگر اشاره نمی شود.

شکی نیست که عملکرد دکتر نوبخت در دوران مدیریتش با انتقادات فراوانی همراه بوده که نباید از نظر دور داشت و نباید آن مسیر را ادامه داد. ولی اصولگرایان و همچنین اصلاح طلبان گیلان هیچگاه فردی همرده نوبخت نتوانستند پیدا کنند که تاثیرگذاری در سطوح کشوری داشته باشد. کاش این حضرات که این قدر از نوبخت انتقاد می کنند کاری می کردند که یکی شبیه خودشان در مدیریت ارشد کشور منصوب شود تا بتواند از سهم گیلان در دولت دفاع کند. وگرنه ایراد گرفتن را که همه بلد هستند.

در مورد خانم کاوسی هم  آن چه این روزها در برخی کانالهای تلگرامی این سو و آن سوی آبی شنیده می شود برخی مطالب زشت و تهوع آور جنسیتی است که چیزی به دست ما نمی دهد. حالا خوب است حکم انتصاب وی توسط مسعود میرکاظمی صورت گرفته  که وابسته به جبهه پایداری است. یعنی حتی او که مخالف شدید اصلاح طلبان و نوبخت است بر تخصص این فرد صحه گذاشته است. آن وقت شاهد هستیم موجی از عبارات مشمئزکننده در مورد یک مدیر زن شنیده می شود که برخی حضرات نمی خواهند آن را محکوم کنند تا مشخص شود عده ای فقط دوست دارند خودشان در مناصب قدرتی باشند. بی هیچ رزومه ای و بی هیچ تخصصی و با تخریب دیگران! گیلان چگونه با چنین تفکراتی می تواند توسعه پیدا کند؟!

/حکایت گیلان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا