آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

به همت شهرداری و شورای اسلامی بندرکیاشهر؛کتاب ققنوس‌های بندر کیاشهر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی رونمایی شد

ققنوس‌های بندر کیاشهرکتاب ققنوس‌های بندر کیاشهر ویژه شهدای گرانقدر این خطه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و به همت شهرداری و شورای اسلامی بندرکیاشهر رونمایی شد.

به گزارش تدبیرشرق، مراسم رونمایی از کتاب ققنوس‌های بندر کیاشهر(شهدای بندر کیاشهر) امروز(سه‌شنبه 25 آبان) با حضور سرهنگ حبیبی جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج، شهردار و اعضای شورای شهر بندر کیاشهر، نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی، نویسنده اثر و جمعی از علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی در شهرک قدس مجتمع امام رضا (ع) بندرکیاشهر برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج در این جلسه دفاع مقدس را به تعبیر مقام معظم رهبری یک گنجینه دانست و گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس مملو از تجربیات، خاطرات و اتفاقاتی است که باید از فراموش شدن آن جلوگیری کرد و یکی از بهترین ابزارها برای انتقال مفاهیم به نسل‌های آینده توجه به مقوله کتاب و هنر است.

سرهنگ پاسدار حسن حبیبی با بیان اینکه رزمندگان ما با دست خالی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی نموده و جانانه از تمامیت ارضی کشورمان پاسداری کردند اظهار داشت: از مجموعه شهرداری و شورای شهر بندر کیاشهر برای برگزاری این رویداد فرهنگی ارزشمند قدردانی می‌کنم.

وی انتخاب مرتضی عاطفی از سوی اعضای شورای شهر بندرکیاشهر به عنوان شهردار را هم به علت نوع نگاه وی به مقولات فرهنگی اتفاقی خوب برای این شهر خواند و ابراز داشت: ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه همگان است و شهرداری‌ها نیز در این راه رسالت مهمی بر عهده دارند.

* از رویکرد و نگاه مثبت اعضای شورای شهر نسبت به مقولات فرهنگی تشکر و قدردانی می‌کنم

مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حضور میهمانان، فرهیختگان و جمع حاضر عنوان کرد: خوشحالیم از اینکه امروز سعادتی دست داد تا در حضور چنین جمع ارزشمندی باشیم و بتوانیم از کتاب ققنوس‌های بندر کیاشهر اثر خانم علیمحمدی این نویسنده ارزشی و ولایی رونمایی به عمل آوریم.

شهردار بندر کیاشهر با بیان اینکه علی‌رقم تلاش‌های انجام شده جایگاه شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت همچنان در جامعه مظلوم و مغفول واقع مانده است اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند امروزه یاد و نام شهدا به مثابه شهادت است؛ این کلام ارزشمند نشان از این دارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم جایگاه شهدا را تبیین کنیم و از ایثار و فداکاری آنان درس بگیریم.

عاطفی تلاش برای گسترش هر چه بیشتر فعالیت‌های شهرداری بندر کیاشهر به خصوص در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و نشر کتاب را نیز از دیگر برنامه‌هایی که دنبال می‌شود اعلام کرد و گفت: شهرداری‌ها وظایف متعددی در حوزه‌های عمرانی، خدمات‌رسانی و اجرایی بر عهده دارند اما همواره به فعالیت‌های فرهنگی کمتر توجه می‌شود.

وی فرهنگ را بن مایه و زیربنای تمام اقدامات و فعالیت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر شهرداری درصدد توسعه شهر است و می‌خواهد به سمت پیشرفت حرکت کند باید به مقوله فرهنگ توجه جدی داشته باشد و آن را مبنای کار خود قرار دهد.

عاطفی با اشاره به اینکه گیلان نقش برجسته‌ای در دوران دفاع مقدس داشته است اضافه کرد: گیلان دارای هشت هزار شهید دفاع مقدس است و از این حیث جز پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود بنابراین انجام اقدامات فرهنگی برای حفظ این ارزش‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

شهردار بندر کیاشهر در پایان ضمن ابراز امیدواری از تغییر رویکردها با هدف ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اذعان کرد: از اعضای شورای شهر به ویژه ریاست شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی که نگاه خوبی به مقولات فرهنگی دارند تشکر و قدردانی می‌کنم.

* آمادگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان برای افزایش تیراژ کتاب ققنوس‌های بندر کیاشهر

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز در این مراسم کمبود اعتبارات و بودجه را از جمله چالش‌های حوزه نشر کتاب و آثار فرهنگی خواند و گفت: باید اقدامات و حمایت‌ها به گونه‌ای پیش برود که کتاب‌هایی با موضوع شهدا و دفاع مقدس با تیراژ بالا منتشر شوند.

اسماعیل محمدپور انتشار کتاب‌های شهدا با تیراژ پائین را یک ضعف که باید برای رفع آن اقدام شود خواند و تصریح کرد: نویسندگان ما در حوزه گردآوری آثار شهدا و فرهنگ ایثار و مقاومت تلاش بسیار خوبی دارند اما نباید به گونه‌ای باشد که تمام هزینه‌های این کار تنها بر دوش آنان سنگینی کند و آثار هم در تعداد پائین منتشر شوند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان برای افزایش تیراژ کتاب ققنوس‌های بندر کیاشهر آمادگی دارد یادآور شد: امیدواریم دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی هم برای استمرار این قبیل کارها و برنامه‌ها پیشقدم شوند.

در پایان این مراسم از کتاب ققنوس‌های بندر کیاشهر رونمایی شد و همچنین شهرداری بندرکیاشهر نیز برای افزایش تیراژ این کتاب اعلام آمادگی کرد.

ققنوس‌های بندر کیاشهر

ققنوس‌های بندر کیاشهر

ققنوس‌های بندر کیاشهر

/واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا