آخرین خبرهااستان هاخبر داغ

شورای شهر شفت از یکه‌تازی در تعیین شهردار خود را رها کند

 شهردارعلیرغم تأکید سخنگوی شورای شهر شفت مبنی بر تعیین شهردار بومی برای این شهر، برخی از اعضای شورا در پی تحمیل یک نیروی غیربومی به شهروندان هستند که لازم است منتخبین مردم به پایگاه رأی خود مراجعه و شورا را از یکه‌تازی در تصمیم سازی رها کرده و از مشورت نخبگان متخصص و مجرب بهره بگیرند.

به گزارش تدبیرشرق، شهر شفت پس از یک دوره تثبیت مدیریت شهری، طی روزهای اخیر دچار التهاباتی شد که نتیجه آن استعفای شادفرد، شهردار وقت و موافقت همه اعضای شورا با استعفایش بود.

شادفرد، نیروی بومی شفت در حالی بر خاتمه همکاری با شورا و شهرداری این شهر اعلام موضع کرد که علاوه بر شورای شهر دوره پنجم، توانسته بود نظر سه عضو شورای شهر کنونی را نیز به خود جلب کند.

خداحافظی شادفرد با شهرداری شفت آن‌هم تقریباً دو ماه پس از ابقا در سمت شهرداری به‌یک‌باره ساختار شهرداری و شورای شهر را از ریل توسعه و آبادانی خارج کرد و اوضاع نابه سامان ادوار پیشین را بار دیگر به جریان انداخت.

هرچند رشد و توسعه شهر شفت در دوران تصدی شادفرد با فرازوفرودهایی همراه بود و رضایتمندی گروهی و عدم رضایتمندی عده‌ای را نیز در بر داشت اما خروج یک‌باره مستلزم صرف هزینه‌های فرصت برای شورا، شهرداری و از همه مهم‌تر شهروندان شفتی شد.

با خاتمه تصدی شادفرد از شهرداری شفت، تلاش‌های اعضای شورا و فشارهای شهروندان بر آن‌ها جهت تعیین هر چه سریع‌تر شهردار این شهر کمتر توسعه‌یافته مجدداً آغاز شد و معیارها و دغدغه‌هایی نظیر بومی گزینی، کارایی، پاک دستی، توسعه محوری، فرهنگ دوستی و به معنای کلمه شهرداری در تراز و شأن مردم بار دیگر به سر زبان‌ها افتاد.

دغدغه‌های به حقی که پاسخش را منحصراً باید شورای شهر شفت بدهد و برای تک‌تک آن‌ها جواب جامع، قانع‌کننده و البته قانون‌مند داشته باشد و پس‌ازآن نیز از پاسخ خود دفاع کند و مسؤولیتش را بپذیرد.

امیر سامان صادقی، سخنگوی شورای شهر شفت در گفت‌وگویی که با خبرنگار فارس داشته، گفته است: پس از طرح استعفای شادفرد از شهرداری شفت، جاویدان سرپرست شده و نشست های رسمی شورای شهر از روزهای نخستین ماه آینده در شورا موردبحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته عضو شورای شهر شفت، اولویت شورا تعیین شهردار بومی است و اگر اتفاق آرا در تعیین شهردار بومی نباشد، لاجرم شهرداری، گیلانی برمی‌گزیند.

طرح ادعای تعیین ۹۹ درصدی شهردار بومی برای شهری با جمعیت بالغ‌بر ۶ هزار و ۵۰۰ نفری شفت در حالی توسط سخنگوی شورای شهر شفت مطرح می‌شود که در محافل سیاسی و مجازی این شهر شنیده می‌شود یکی از اعضای شورا قصد دارد فردی را از پایتخت به شهروندان تحمیل کند تا سکان این شهر کمتر توسعه‌یافته را به دست بگیرد.

موضوع تعرفه فردی غیربومی و آن‌هم از پایتخت برای گماشتن در شهر شفت فعلاً به‌شدت توسط صادقی مردود شمرده‌شده و امری محال از آن تلقی می‌شود اما باید دید این شورا برای قسمی که در خدمت به مردم این شهر یادکرده، چه کسی را مناسب‌تر برای اداره امور شهر می‌بیند.

آنچه بیش‌ازپیش ملاک توسعه و رشد در شهر شفت از سوی شهروندان محسوب می‌شود، زدودن چهره غمبار و عقب‌مانده عمران و سیمای فرسوده شهر و ازسرگیری شتاب در ارائه خدمات عمرانی، رفاهی، اجتماعی و فرهنگی است.

نکته قابل‌تأمل دیگر اینکه شورای شهر شفت باید از یکه‌تازی و انحصار در تصمیم‌گیری، خود را رها کند و نخبگان، فرهیختگان و دانش‌آموختگان متخصص، متعهد و مجرب را که سال‌ها در شهر آمدوشد کرده و با نقاط ضعف و قوت آن آشنا هستند را در تعیین شهردار کارا و آشنا با چالش‌های شهر برگزینند.

بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده خوش‌فکر، خلاق، نوآور و پیشرو در علم و فناوری شفتی هم‌اکنون در سراسر کشور، استان و حتی شهرستان مشغول ارائه خدمات به مردم هستند که از اداره امورات شهر شفت به‌راحتی بر خواهند آمد و می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی، سرمایه‌گذاران و مشوق‌های قانونی شکوفایی شهری را به ارمغان بیاورند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا