آخرین خبرهاخبر داغفرهنگی و هنری

«سایه و سکوت» از گیلان در راه جشنواره «او» در ایرلند

سایه و سکوتفیلم کوتاه «سایه و سکوت» به کارگردانی فاطمه مهدی‌پور و تهیه‌کنندگی حامد اریب به بخش اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم‌سازان زن «او» در شهر کیلارنی ایرلند راه یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم «او» (HERIFF) جشنواره‌ای است که به نمایش و معرفی نسل بعدی فیلم‌سازان زن جوان، با استعداد و آینده دار در جهان اختصاص داده شده است.

فیروز فاضلی افزود: «HER» تنها جشنواره فیلم زنان جوان ایرلند برای فیلمسازان زن است که سالانه میزبان فیلم‌سازان جوان ایرلندی و سایر فیلم‌سازان جهان است. این جشنواره هر ساله در ماه اکتبر در ایالت کری، کشور ایرلند برگزار می‌شود.
وی گفت: اولامیده جگبنرو رییس جشنواره (HERIFF) درباره هدف این جشنواره می‌گوید: ما معتقدیم که امید زیادی به آینده زنان جوان در فیلم‌سازی وجود دارد و ما بر نسل بعدی فیلم‌سازان زن تمرکز می‌کنیم و به تجلیل و ارتقاء زنان جوان در سینما می‌پردازیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: خانم جگبنرو، در نامه رسمی دعوت از فیلم برای بخش مسابقه جشنواره این‌گونه می‌نویسد: “تبریک می‌گوییم، «سایه و سکوت» برای رقابت در بخش مسابقه دومین جشنواره فیلم بانوان «او» «(HERIFF)» از میان ۲۵۰ فیلم برجسته ارایه شده توسط فیلم‌سازان زن سراسر جهان انتخاب شده است. بیشتر این زنان شاغل در صنعت سینما و تلویزیون بوده‌اند و این یک جشن سینما برای زنان است. ”
فیروز فاضلی گفت: فیلم کوتاه «سایه و سکوت» روایتی کوتاه از زندگی زنی باردار است که دچار فوبیای کودکی است و این کابوس و هراس را در لحظات مختلف تجربه می‌کند.
فیلم تلاش دارد نشان دهد بی توجهی به امنیت کودکان و به ویژه زنان چطور می‌تواند حال و آینده یک فرد را درگیر خود کند و این چرخه از حرکت نمی‌ایستد.
وی افزود: فاطمه مهدی پور، کارگردان این فیلم کوتاه، دانشجوی ارشد سینماست و فیلم «سایه و سکوت» نخستین تجربه فیلم کوتاه داستانی اش است که در قالب سینمای تجربه گرایانه و ذهنی به دغدغه مسائل زنان و روان‌شناختی در سینما می‌پردازد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: این فیلم پیش از این فینالیست جشنواره‌های جهانی فیلم دویچه فالو -ایتالیا -Festival del Cinema di Cefalù، جشنواره فیلم مینوت فیلم -آلمان – Minute Shorts film competition و برگزیده جشنواره فیلم کوتاه نوبل ۲۰۲۱، در بنگلور، هندوستان شده بود.

/خبرگزاری صداوسیما

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا