آخرین خبرها

گیلان آماده پذیرایی از میهمانان جشن فطر/ بازدید و نظارت شدت گرفت

رضا علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر لزوم رفع موانع زیرساختی مخل حضور گردشگران گفت: در روزهای آتی شاهد حضور گردشگران بسیار در استان خواهیم بود، لذا در راستای افزایش ایمنی و تسهیل در تردد گردشگران در محور های مواصلاتی، ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات حمل و نقلی، نظارت بر عملکرد اصناف، استقرار گروه های امدادی برای سهولت بخشی به گره های ترافیکی و نیز حل مشکلات ترافیکی بصورت ویژه برنامه ریزی و اقدام شده است.
وی اظهار کرد: هماهنگی با شهرداری های استان برای آماده سازی محیطی ، پاکسازی حریم جاده ای منتهی به شهرها، آمادگی کامل شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی، فعال بودن کامل دستگاه های خود پرداز، اطلاع رسانی مستمر از طریق صدا و سیما و نیز جمع آوری دست فروشان در حاشیه جاده از موارد تاکیدی این اداره کل است.
علیزاده با بیان اینکه اغلب مسافران نقاط ساحلی را کانون توجه گردشگری خود قرار می دهند، سواحل بندر انزلی، ساحل چمخاله در شهرستان لنگرود و چابکسر را پر استقبال ترین نقاط ساحلی استان عنوان و تصریح کرد: بر اساس این استقبال معضل ترافیک در مناطق مذکور بیش از سایر نقاط بوده که حضور مدبرانه پلیس راهور و انتظامی و همچنین سایر گروه های امدادی می تواند این اتفاق ناخوشایند را به حداقل برساند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان همچنین انجام گشت های بازرسی را یکی از موضاعات حائز اهمیت دانست و یادآور شد: بازدید از مکان های اقامتی و پذیرایی به طور مستمر در حال انجام است.
علیزاده همچنین با اشاره به حضور راهنمایان گردشگری استان در مراکز اطلاع رسانی گردشگری، موزه ها و بناهای تاریخی افزود: از ظرفیت راهنمایان گردشگری و گروه های مردم نهاد در امر خدمات رسانی مطلوب تر به مسافران بهره می بریم.
وی با اشاره به موفقیت ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان در سنوات گذشته و کسب رتبه برتر در سطح کشور افزود: همراهی و همگرایی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان اعم از فرمانداران، شهرداران، دستگاه های اجرایی و غیره موجب شد تا در سفرهای تابستانی و نوروزی شاهد رضایتمندی گردشگران باشیم.
فعالیت بیش از 400 راهنمای گردشگری در گیلان از مباحثی است که مدیرکل میراث فرهنگی‌،صنایع دستی و گردشگری گیلان به آن اشاره کرد و یادآور شد: تاکید این اداره کل همواره بر رعایت موازین اخلاقی، چارچوب قوانین و نیز هنجارهای پذیرفته شده در هر محیط است.
استان زیبا و گردشگری گیلان دارای 87 هتل، 23 هتل آپارتمان، 75 مجتمع گردشگری، 47 مهمانپذیر، 1043خانه مسافر ، 233 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 53 دفتر خدمات مسافرتی فعال است .
در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان شش هزار و 32 نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و 926 نفر مرد و یکهزار و 106نفر را بانوان تشکیل می دهند.
خبرنگار: ضامن ** انتشار دهنده : بابایی
1881 / 6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا