آخرین خبرهاخبر داغفرهنگی و هنری

آیین اختتامیه و تقدیر از هنرمندان سریال جایزه پنج برگزار شد

سریال جایزه پنجهمزمان با عید سعید مبعث، آیین اختتامیه و تقدیر از هنرمندان سریال جایزه پنج کاری از سیمای مرکز گیلان، به نویسندگی و کارگردانی علی حلوی، در لوکیشن اصلی این سریال واقع در روستای برکاده کوچصفهان برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای سعید ترکاشوند برگزار شد، سیاهکلی قائم مقام صدا و سیمای مرکز گیلان، حمید نظیری آستانه معاونت سیمای مرکز گیلان، فرهاد خجسته کلام مدیر هماهنگی سیمای مرکز گیلان و هنرمندان و عوامل سریال حضور داشتند.
سیاهکلی قائم مقام صدا و سیمای مرکز گیلان در این مراسم ضمن ابلاغ پیام تقدیر دکتر باقرزاده مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان افزود: من از روزی که به مرکز گیلان آمدم، شاهد دو سریال پرمخاطب بودم. همیشه تصور می کردم که در پایتخت، عرصه سینما و تلویزیون فعال و پویا است. اما وقتی که به این مرکز آمدم، متوجه شدم از لحاظ هنری، به جرات می توان گیلان را همسطح تهران دانست.
وی افزود: از حمایت های بخش خصوصی و آقای هودنه مدیر مجموعه گنجینه فرش خزر نیز تشکر می کنم که باعث شدند که تلاش هنرمندان عرصه سریال سازی به منصه ظهور برسد تا مردم عزیز ما بعد از یک روز کاری، در این روزهای پر استرس، با دیدن سریال دقایقی لبخند بزنند.
حمید نظیری آستانه معاونت سیمای مرکز گیلان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات گروه جایزه اظهار داشت: از همه شما ممنونم که در این شرایط سخت کاری، پای کار ماندید. اگر شبکه باران با ۷۲ درصد مخاطب، یکی از پنج شبکه پر مخاطب استانی کشور است، قطعا حاصل تلاش و زحمات شماست. کار نمایشی جذاب، مخاطب را پای شبکه استانی می آورد و نگه می دارد.
وی ادامه داد: هم در حوزه بازیگری و هم حوزه فنی، تیم جایزه به یک پختگی رسید و الان شرایط به نحوی است که ستاد ما در تهران به سمت این رفته که با این گروه کارهای فاخرتری از جنبه مخاطب عام و کشوری تولید کند. ما تازه کارمان آغاز شده، اگر فکر می کنید با تمام شدن جایزه پنج، کار به پایان رسیده سخت در اشتباهید. انشالله با کمک همدیگر فضایی را فراهم آوریم که با فیلمنامه هایی عالی، در سطح گسترده تری در کشور، تولید و عرضه نماییم.
معاونت سیمای مرکز گیلان خاطر نشان کرد: هنرمندان زیادی در طول تولید پنج فصل جایزه تلاش کردند که جا دارد از زحمات آنها نیز تشکر کنیم. همچنین مدیران سازمانی که قبل از من، در مرکز گیلان مسئولیت سازمانی داشتند که تلاش های آنها نیز قابل تقدیر است.
علی حلوی نویسنده و کارگردان جایزه پنج در این آیین ضمن قدردانی از حمایت مدیران صدا و سیمای مرکز گیلان در طول تولید و پخش جایزه بیان کرد: از مجموعه گروه جایزه، اعم از بازیگران و عوامل فنی که همگی از بهترین های استان هستند و با تلاش ایثارگرانه خود برای ساخت و به موفقیت رسیدن جایزه، تلاش کردند تقدیر و تشکر دارم. همچنین از مجموعه گنجینه فرش خزر و مهندس هودنه مدیریت آن که پنج فصل از کار حمایت کردند قدردانی ویژه می کنم.
کارگردان جایزه ادامه داد: سرمایه اصلی گروه جایزه، مردم هستند و استقبال و علاقه مخاطبین عزیز که در کوچه و خیابان و… اظهار لطف دارند برای ما بهترین پاداش و دستمزد است و خدا را شاکرم که جایزه توانست در دل اقشار مختلف مردم جای خوبی داشته باشد. در این شرایط بحرانی و کرونایی که مردم ما استرس زیادی را تحمل می کنند، تمام هدف ما ابن بود که به افزایش روحیه و امیدبخشی جامعه کمک کنیم.
حلوی در ادامه خاطر نشان کرد: روز اولی که جایزه را کار کردیم، فکر نمی کردیم که قرار است کار تا سری پنجم ادامه پیدا کند. علیرغم شرایط بودجه ای و همه مسائل کار، توانست موفقیت خوبی کسب کند. شاید بودجه ای که جایزه داشت، معادل یک برنامه گزارشی یا ترکیبی در تلویزیون است‌. در قیاس با آثار شبکه های سراسری، اصلا رقم های بودجه و پروداکشن تولید قابل مقایسه نیست. علیرغم همه این محدودیت ها، هدف ما این بود که کار با کیفیت و جذابی برای مردم عزیزمان تولید کنیم.
وی افزود: در پنج فصل جایزه، مفاهیم زیادی را انتقال دادیم. سعی کردم نقدهای اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را در کنار بخش سرگرم کنندگی بیان کنیم.
حلوی ادامه داد: من بعنوان شاگرد مکتب تئاتر و بازیگری، نگاه ویژه ای به این مقوله دارم و هدفم این است، استعداد و توانایی بازیگر به مرحله ظهور برسد. اگر بازی ها خوب در آمده و چهره های مختلفی توانستند خودشان را نشان کنند، به همین دلیل بوده است. به دلیل اینکه قصه های روتین، نمی تواند پروداکشن زیادی داشته باشد و حرکت دوربین و… در آنها محدود است‌. آنچه که می تواند مخاطب را نگه دارد، قصه خوب و بازی ها است. بارها گفته ام و می گویم که بعد از استان تهران، در زمینه بازیگری و هنر نمایش استان برتر است. برای اینکه تئاتر و هنرهای نمایشی از اینجا آغاز شده است‌.
وی در پایان اظهار داشت: خیلی خوشحالم که مجموعه جایزه به خوبی، به اتمام رسید. سعی کردیم قصه به یک سر و سامان و نتیجه گیری برسد. از نظر من فصل آخر جایزه بوده، با این حال تابع نظر مدیران صداو سیمای مرکز گیلان هستم. امیدوارم بزودی با مجموعه نمایشی جدیدی در خدمت مردم خوب گیلان باشیم.
گزارش: اکبر حیدرپور
عکس: مونا زره پوش

سریال جایزه پنج

سریال جایزه پنج

سریال جایزه پنج

سریال جایزه پنج

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا