آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

انتقاد پومپئو از دولت بایدن به خاطر عقب‌نشینی از فعال‌سازی مکانیسم ماشه: همه این‌ها همگی پیش زمینه بازگشت به توافق احمقانه هسته‌ای است / ما این توافق را پاره کرده بودیم

دولت بایدن

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگویی عقب‌نشینی دولت جدید آمریکا از ادعای دولت دونالد ترامپ مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران و القای تروریستی بودن انصارالله یمن را پیش زمینه بازگشت آمریکا به توافق هسته ای تلقی کرده و از آن انتقاد کرد.

به گزارش تدبیرشرق، مایک پمپئو وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در پی عقب نشینی اخیر دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل از ادعای دولت دونالد ترامپ رئیس آمریکا مبنی بر آغاز روند فعال سازی مکانیسم ماشه(بازگردانی سریع تحریم های بین المللی) علیه ایران از سوی آمریکا گفت: ایده ما این بود که ما نباید به ایران اجازه دهیم در بازار آزاد، سلاح خرید و فروش کند، فناوری و تجهیزات پیشرفته چینی و روسی را بخرد. نمی توانم درک کنم که چرا دولتی باید فکر کند که این(خرید و فروش سلاح توسط ایران) فکر خوبی بوده است.

پومپئو با اشاره به تصمیم دولت بایدن برای القای تروریستی بودن انصارالله یمن، ادامه داد: من فکر می کنم که این ها همگی پیش زمینه آن ها برای بازگشتن به این توافق احمقانه و بد هسته ای است که مشارکت‌شان در آن موجب باز شدن مسیری هموار به سمت یک برنامه هسته ای برای ایران شد. دولت ما گفت که ما این کار را نخواهیم کرد، ما گفتیم که اصلا راه ندارد، توافق هسته ای را پاره کردیم و فشار زیادی به حکومت ایران وارد کردیم. امیدوارم مردم آمریکا از دولت بخواهند که همین کار را انجام دهد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا