آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

جان‌فشانی شهیده پرستار خانعلی‌زاده مایه فخر و مباهات گیلان است

پرستار خانعلی‌زاده

امام‌جمعه رودسر با بیان اینکه شهیده نرجس خانعلی‌زاده در مبارزه با ویروس کرونا نخستین شهید راه سلامت بوده که فداکاری این پرستار مایه فخر و مباهات گیلان است، گفت: نخستین‌ها در لسان قرآن از جایگاه ویژه‌ای در نزد خداوند برخوردار هستند.

به گزارش تدبیرشرق، شهیده نرجس خانعلی زاده متولد ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۷۴ در کلاچای است که به‌عنوان پرستار در بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان مشغول به خدمت بود که در ششم اسفند سال گذشته با آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و استان گیلان حین پرستاری از بیماران و مبارزه با این بیماری، خود نیز درگیر کرونا شد و به‌عنوان اولین شهیده راه سلامت به دیدار حق شتافت و الگویی برای ایثار و ازخودگذشتگی دیگر همکاران خود در حوزه امنیت سلامت جامعه شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی عصر امروز در نخستین مراسم سالگرد شهیده نرجس خانعلی‌زاده که به صورت خودجوش و مردمی بر سر مزارش در روستای چایخانسر برگزار شد، اظهار کرد: این شهیده که زینب‌گونه برای پرستاری کردن از بیماران، از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و متعهدانه در مسیر تأمین امنیت سلامت جامعه حتی جان خود را نثار کرد جای تقدیر است.

وی شهیده نرجس خانعلی‌زاده را مایه فخر و مباهات گیلانیان دانست و افزود: استان گیلان مفتخر است به داشتن چنین فرزندانی برومند و جان‌نثار در عرصه‌های مختلف دفاع از امنیت کشور و دفاع از سلامت جامعه که گیلان جزو نخستین‌های این جان‌نثاری‌ها است که نخستین استاندار کشور، نخستین شهید مدافع حرم و نخستین شهید عرصه سلامت همه از افتخارات این سرزمین در کنار آن 8 هزار شهیدی که جانشان را برای انقلاب اسلامی فدا کردند.

امام‌جمعه رودسر با بیان اینکه گیلان در دل خود هزاران نرجس‌ها جا داده که در زمان خودش بروز و ظهور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: آنچه در لسان قرآن بسیار مهم است نخستین‌ها هستند که در قرآن آمده السابقون السابقون اولائک المقربون، آن‌هایی که در دفاع از اسلام و بعثت و امامتی که متصل از رسالت به او جزو نخستین‌ها هستند نزد خدا آبرو و جایگاه ویژه‌ای دارند.

روحانی با بیان اینکه همه باید به داشتن چنین فرزندان برومندی که با داشتن سن کم الگویی برای تمام امت اسلامی‌شده و موجب سربلندی استان گیلان می‌شوند به خود ببالیم، گفت: امام امت در بیانیه گام دوم قریب ۳۶ بار از جایگاه چنین جوانانی برای آینده انقلاب اسلامی سخن به میان آورده، رهبر ما نرجس‌ها و نقش این جوانان جان‌برکف را می‌شناسد و تأکید می‌کند اگر می‌خواهید به قله سعادت دنیایی و اخروی برسید به جوانان اعتماد کنید و میدان دهید.

وی با بیان اینکه شهیده نرجس خانعلی‌زاده یکی از هزاران جوانی است که در این کشور خودش را نشان داد و شکوفا شد، افزود: این شهیده و همه شهدای راه سلامت با آگاهانه گذاشتن پا در مسیر شهادت، آینده این کشور و انقلاب اسلامی را ترسیم کرده و جلوی چشمان همگان گذاشتند.

امام‌جمعه رودسر با اشاره به ناتوانی کشورهای اروپایی و آمریکایی‌ها در مقابل ویروس کرونا بیان کرد: درحالی‌که اطبا و پرستاران آن‌ها از ترس جانشان بعضاً از بیمارستان‌ها فراری می‌شوند اما اطبا و پرستاران ما درحالی‌که می‌دانند جانشان درخطر است اما می‌مانند چون سوگند خوردند که از سلامت مردم تاآخرین‌نفس دفاع کنند.

وی با اشاره به‌زانو درآمدن جهان غرب در این چند روز اخیر در مقابل عظمت ملت بزرگ ایران گفت: آمریکایی‌ها و غربی‌ها  به این در و آن در می‌زنند تا ملت ما را قانع کنند اما مجلس انقلابی ما به اتکای جان‌فشانی‌های همین جوانان غیرتمند چه در عرصه دفاع نظامی، چه در عرصه دفاع از سلامت و تأمین امنیت جامعه قانون راهبردی را تصویب می‌کنند و با به اجرا درآوردن آن به همه ابر جنایتکاران پیغام می‌دهند این ما هستیم که از این به بعد سخن داریم و شما تا تسلیم نشوید ما به راه خودمان حتی غنی‌سازی به تعبیر فرماندهی کل قوا به 60 درصد هم برسد ادامه خواهیم داد.

روحانی با بیان اینکه برگزاری مجلس شهدا به ما درس ایثارگری و ایستادگی می‌دهد، افزود: براثر اتکا به ایمان جوانان غیرتمند این جامعه چه در هسته‌ای چه در دفاع موشکی و رزمایش‌های دریایی و زمینی و هوایی است که دشمن جرات تجاوز به کشورمان را ندارد.

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه هرچند پس از گذشت یک سال از حضور ویروس منحوس کرونا در کشور ما هنوز شاهد فعالیت این بیماری در جامعه هستیم و عده زیادی را درگیر خودکرده که برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌عنوان یک وظیفه همگانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا با کمک به کادر درمان، جان کمتری از هموطنان‌مان در این مسیر مورد تهدید قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بعضی روزها آمارهای کرونا افزایشی و برخی روزها هم آمارها کاهشی است و این به معنای عدم دقت شهروندان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و تنها راهکار مقابله با کرونا را قبل از واکسیناسیون سراسری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و عدم تردد غیرضروری و پرهیز از دورهمی‌ها دانسته است.

آبتین حیدرزاده با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیش از ۳۲ هزار گیلانی با علائم مشکوک در مراکز درمانی بستری‌شده‌اند، افزود: از این تعداد ۲۷ هزار و ۲۳۸ نفر معادل ۸۴.۵ درصد از این بیماران بهبودیافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا