آخرین خبرهااقتصادیخبر داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس؛ افزایش چشمگیر قیمت مسکن در ۲ سال اخیر/ بازار اجاره بهای خانه متلاطم شده است

قیمت مسکندنیامالی با بیان اینکه قیمت مسکن در دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است گفت: به علت عدم توانایی مالی خانوارهای ضعیف و متوسط برای تامین مسکن، بازار اجاره بهای خانه دچار تلاطم شده است.

به گزارش تدبیرشرق, «احمد دنیامالی» ، با تاکید بر این نکته که به علت عدم تمکن مالی خانوارهای ضعیف و متوسط برای تامین مسکن، بازار اجاره بهای خانه در کشور دچار تلاطم شده است اظهار داشت: این موضوع یکسری تبعات به دنبال داشته که افزایش چشمگیر قیمت مسکن در ۲سال اخیر از جمله آن است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در مجلس ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای مسکن را در کشور یکی از راهکارهای برون رفت از اوضاع کنونی و کمک به قشرهای فاقد مسکن دانست و تصریح کرد: یکی از روش‌های افزایش قدرت و تمکن مالی خانواده‌های فاقد مسکن به ویژه زوج‌های جوان، ارائه تسهیلات بانکی با نرخ سود پائین به آن‌ها است.

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه خوب است دولت رویکرد اعطای تسهیلات بانکی به افراد فاقد مسکن که توانایی مالی ضعیفی دارند را در دستور کار خود قرار دهد ابراز داشت: در حال حاضر تامین مسکن برای متقاضیان اصلی هدف و رویکردی است که باید در دستور کار دولت و وزارتخانه‌های ذیربط قرار گیرد.

دنیامالی تولید مسکن و ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت و باکیفیت را یکی از روش‌های تعدیل بازار مسکن و کاهش قیمت‌ها دانست و در همین مورد یادآور شد: از آن‌چه که در بسیاری از کشورهای دنیا برای پشتیبانی از بخش تولید مسکن، تسهیلات با سود پایین به سازندگان ارائه می‌شود بنابراین اجرای چنین رویکردهایی در کشورمان هم مفید خواهد بود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران مجلس اولویت‌های کاری خود در بخش مسکن را به حوزه اقتصال مسکن معطوف کرده است اظهار داشت: بسترسازی برای خانه‌دار شدن قشرهای ضعیف و خانواده‌های فاقد مسکن از جمله اهدافی است که با پیشبرد چنین رویکردهایی محقق می‌شود.

وی کاهش ارزش پول ملی و این موضوع که برآیند چنین مسائلی موجب  افزایش لجام گسیخته قیمت مسکن در ماه های اخیر شده است خاطرنشان کرد: دولت به جای هزینه کردن سوبسیدها در جاهایی که ضروری نیستند باید این یارانه را به شکل تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی جهت خرید مسکن به زوج‌های جوان اعطا کند.

/شبستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا