آخرین خبرها

صعود کوهنوردان گیلانی به ارتفاعات اردبیل و لرستان

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان روز شنبه گفت: گروه های کوهنوردی باد و فراز منجیل استان گیلان به ارتفاعات سوباتان و اشترانکوه صعود کردند.
سعید علیپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس ، گروه کوهپیمایی باد منجیل با 16 کوهنورد طی یک کوهپیمایی 2 روزه، مسیر دریاچه نئور در منطقه سوباتان شهرستان تالش و اردبیل را پیمودند .
وی اظهار کرد: دریاچه نئور بین شهرستان تالش و شهرهای اردبیل و خلخال در استان اردبیل در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا با مساحتی بالغ بر 210 هکتار مشتمل بر دو دریاچه کوچک و بزرگ است که در فصل بهار به هم می‌پیوندند.
علیپور خاطرنشان کرد: همچنین گروه کوهنوردی فراز منجیل شهرستان رودبار ، قله سن بران از ارتفاعات اشترانکوه در استان لرستان را در مدت سه روز فتح کردند .
وی بیان کرد: اشتران کوه ، رشته ‌کوهی در شرق استان لرستان و یکی از بلندترین رشته‌ کوه‌های زاگرس است که در پنج کیلومتری جنوب شهرستان ازنا و 15 کیلومتری غرب شهرستان الیگودرز و در 30 کیلومتری جنوب شرقی دورود قرار دارد.
مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان یادآور شد: بلندترین قله این رشته ‌کوه نیز ، سن‌بران به ارتفاع 4150 متر است که خوشبختانه کوهنوردان گروه فراز منجیل گیلان موفق به فتح این قله شدند.
در استان گیلان بیش از یکهزار و 600 ورزشکار به صورت سازمان یافته در رشته ورزشی کوهنوردی و صخره نوردی ، در دو بخش بانوان و آقایان و در رده های سنی مختلف فعالیت دارند.
خبرنگار: حسین مجرد ** انتشار دهنده: بابایی
7285 /6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا