آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

موفقیت شهرداری املش در زمینه مدیریت پسماند

مدیریت پسماندرنجبر شهردار املش: سلامت شهروندان در اولویت مدیریت پسماند شهری قرار دارد. مردم بهترین همراه برای تفکیک زباله از مبداء هستند و می توانند درفرآیندحفظ محیط زیست نقش موثری داشته باشند، استفاده از فناوری اپلیکیشن زیستاپ را در اولویت قرار دادیم تا با کمک شهروندان با تفکیک زباله از مبدا و بازگشت آن به چرخه تولید

مردم بهترین همراه برای تفکیک زباله از مبداء هستند و می توانند درفرآیندحفظ محیط زیست نقش موثری داشته باشند، استفاده از فناوری اپلیکیشن زیستاپ را در اولویت قرار دادیم تا با کمک شهروندان با تفکیک زباله از مبدا و بازگشت آن به چرخه تولید و انرژی علاوه بر حذف حجم قابل توجهی از زباله های تولیدی آن را به ظرفیت اقتصادی تبدیل کنیم.

بهزاد پورمحمدی مدیر طرح دانش بنیان:زیستاپ در واقع حرکت به سمت جداسازی زباله از خانه، کاهش شیرآبه زباله و افزایش بازیافت با استفاده از فناوری زیستاپ تفکیک زباله همراه با کاشت نهال درخت برای هر شهروند است.

معتقدیم : می دانیم و می توانیم مشکل زباله را حل کنیم،تجارب شهرهای موفق دنیا تلفیق سنت و مدرنیته یعنی تاریخ و تجربه یک فرهنگ و زیست بوم در کنار دانش و تخصص؛ خصوصاً اندیشه ای که از محک و سنجش روزگار و محیط پیرامون گذشته است،می تواند چراغ راهی باشد که توسعه را حاصل آورد.

عسکری مدیر اجرایی اپلیکیشن بازیافت زباله (زیستاپ) گفت: با هر معیاری که بسنجیم شورای اسلامی شهر و شهرداری املش و در راس مدیریت آن مهندس رنجبر در زمینه مدیریت پسماند موفق عمل کرده است.

عسکری با ابراز خرسندی از عملی کردن تجربیات ۱۷ ساله تیم تخصصی مدیریت پسماند زیستاپ در زمینه آموزش تفکیک از مبدا،مدیریت جمع آوری پسماندها و بازیافت زباله های خشک اظهارکرد: در سال های اخیر توصیه هایی در مورد طرح های در دست اجرا؛ از جمله جلوگیری از دفن زباله ها مطرح کردیم که اکنون این توصیه ها به یک سیستم کارآمد برای جمع آوری و استفاده مجدد پسماند های خشک تبدیل شده است.

عسکری درخصوص نحوه مدیریت پسماند و نظافت شهری املش گفت: این شهر از نظر ساماندهی زباله های خشک با استفاده از فناوری اپلیکیشن زیستاپ با هر معیاری که بسنجیم یک شهر موفق به شمار می‌رود و در درجه عالی قرار می‌گیرد؛ اما این شهر از نظر بهداشت نریختن زباله ها در جوی های آب و رودخانه ها تنها با یک مشکل ساده رو به رو است که رفع آن به همکاری بیشتر شهروندان و روستاییان عزیز بستگی دارد.

عسکری با اشاره به استفاده شورای اسلامی شهر و شهرداری املش از سیستم هوشمند در حوزه مدیریت پسماند افزود: استفاده از نرم افزار”زیستاپ” در تفکیک و جمع آوری زباله های خشک نشان می‌دهد که این شهرداری به سمت بهره گیری از فناوری جدید برای بهبود شرایط حرکت کرده که این اقدام شهردار قابل تقدیر است.

 

بهزاد پورمحمدی مدیر طرح دانش بنیان زیستاپ گفت: در طرح جامع مدیریت پسماند کشور در افق ۱۴۰۴ چشم انداز وضعیت مطلوب پسماند با تفکیک از مبدا و مشارکت و همگرایی همه دستگاه های ذیربط در جهت الزام به تفکیک و بازیافت همه پسماند های عادی امکان پذیر است.

شهروندان پس از نصب اپلیکیشن زیستاپ از برنامه بازار یا وب سایت www.zistap.ir درخواست خود را برای ما ارسال می کنند و سپس نزدیک ترین خودروی زیستاپ به درب خانه جهت جمع آوری زباله های خشک شهروندان مراجعه می کند.

زیستاپ در شهر شما،طرح دانش بیان زیستاپ برای کل کشور فعال می شود اگر در شهری زندگی می‌کنید که زیستاپ در آنجا فعالیت نداره با نصب اپلیکیشن،زیستاپ رو فراخوان کنید.

پورمحمدی گفت: طرح دانش بنیان زیستاپ برای اولین بار در ایران در حال اجراست و برای شهروندانی که با زیستاپ همکاری می کنند یک اصله نهال درخت کاشته می شود.

اپلیکیشن زیستاپ اولین سامانه جمع آوری هوشمند زباله های خشک و کاشت درخت جهت کمک به حفظ محیط زیست است.

طرح دانش بنیان زیستاپ بومی سازی شده و با سابقه بالای ۱۲ سال همواره در خدمت رسانی به شهروندان پیشگام است.

 /لنگرودنیوز

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا