آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

شهردار لنگرود؛ مالیات بر خانه های خالی فقط برای افزایش درامد دولت مفید است و برای مردم فایده چندانی ندارد!

مالیاتسیدمهدی رجایی شهردار لنگرود در گفت و گویی نسبت به اقدام اخیر دولت و مجلس برای مالیات بر خانه های خالی واکنش نشان داد.

رجایی تصریح کرد: از نظر اقتصاددانان، مالیات انتقال اجباری منابع از بخش خصوصی به بخش دولتی است که براساس معیارهای از پیش تعیین شده و بدون مشخص کردن منافع خاص دریافتی و محل هزینه کرد, دریافت می‌شود.

این کارشناس مدیریت شهری گفت: اهداف دولت از تنظیم مالیات, افزایش درآمد برای تأمین بودجه یا تغییر قیمت برای تأثیر بر عرضه و تقاضا است و انچه در خصوص مالیات بر خانه های خالی مطرح شده, محتمل بحث تغییر قیمت برای تاثیر بر عرضه و تقاضا بوده است.

رجایی با بیان اینکه در کشور ما بازار مسکن همواره دچار نوساناتی بوده که نمی توان تنها با بستن مالیات تاثیر زیادی بر افزایش عرضه گذاشت عنوان کرد: معتقدم این موضوع فقط برای افزایش درامد دولت مفید است و برای مردم فایده چندانی ندارد!

شهردار لنگرود در پایان خاطرنشان کرد: اگر افزایش درامد منجر به رفاه نسبی جامعه گردد مطلوب است اما باید از منظر تاثیرات این مالیات بر انگیزه سازندگان و سرمایه گذاران ساختمان نیز بیشتر توجه میشد چرا که اگر صنعت ساختمان در کشور رونق داشته باشد بسیاری از مشکلات جامعه از بزه کاری و چالش های اجتماعی تا اشتغال فراوان این صنعت به صورت مستقیم و غیر مستقیم, همگی برای مردم و دولت منافع بیشتری نسبت به دریافت مثلا مبلغ پنجاه میلیون مالیات بر خانه های خالی دارد.

/تابناک

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا