آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

یک ایرانی رئیس انجمن ریاضی کانادا شد

انجمن ریاضیانجمن ریاضی کانادا “جواد مشرقی” را به عنوان رئیس جدید معرفی کرد.

دکتر جواد مشرقی، ریاضیدان ایرانی به عنوان رئیس جدید انجمن ریاضی کانادا برگزیده شد.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از سایت انجمن ریاضی کانادا،انجمن ریاضی کانادا(CMS) از خدمات “مارک لوئیس” رئیس سابق این انجمن تقدیر کرد و به دکتر “جواد مشرقی” به عنوان رئیس جدید این انجمن خوش آمد گفت.

بر این اساس، انجمن ریاضی کانادا خاتمه ریاست “مارک لوئیس” را به عنوان رئیس این انجمن اعلام کرد و “جواد مشرقی” را به عنوان رئیس جدید معرفی کرد.

“جواد مشرقی” استاد ۵۱ ساله ریاضیات و دانش آموخته دانشگاه تهران است که هم اکنون در دانشگاه “لاوال” استاد ریاضیات است و به دلیل مهارت و تعالی در تدریس، تاکنون پنج بار به عنوان استاد برتر انتخاب شده است. زمینه‌های مورد علاقه وی عبارتند از تجزیه و تحلیل پیچیده، نظریه اپراتور و آنالیز هارمونیک.

ریاست دکتر “مارک لوئیس” هم از نظر مالی و هم از لحاظ علمی یک دوره موفق برای CMS بود. بارزترین ویژگی زمان ریاست وی، رعایت عدالت در جامعه ریاضی بود. وی در دوره ریاست خود آیین نامه رفتار و تنوع نژادی را ایجاد و تصویب کرد و یک سیاست مراقبت از کودکان را به اجرا گذاشت.

از جمله تغییراتی که در زمان ریاست “مارک لوئیس” به وجود آمد، موارد زیر است:

– برقراری رابطه تنگاتنگ با انجمن ریاضیات کاربردی و صنعتی کانادا(CAIMS) که به یک مجموعه کتاب‌های مشترک منجر شد.

– تغییرات ساختاری درون CMS از جمله ایجاد برخی کمیته‌ها

– محقق کردن ایده ۱۰ ساله ایجاد یک مجله جدید برای CMS

– و مهم‌ترین مورد، جستجوی زیاد برای استخدام یک مدیر اجرایی جدید که منجر به استخدام دکتر “ترمه کوشا” یکی دیگر از ایرانیان موفق شد که به گفته دکتر “جواد مشرقی” عصر جدیدی را برای انجمن ریاضی کانادا رقم زد.

“ترمه کوشا” می‌گوید خوشحال است که شانس همکاری با “مارک لوئیس” را داشته است و می‌افزاید: همکاری با “مارک لوئیس” یک امتیاز ویژه بود. عشق او به CMS، استقبال وی از ایده‌های جدید، مراقبت سخاوتمندانه از جامعه ریاضی و صبر او باعث ایجاد یک لحن برای CMS و تیم آن و ویژگی‌هایی شده است که همه ما آرزوی آن را داشتیم.

 

انجمن ریاضی کانادا(CMS) از همکاری دکتر “لوئیس” به عنوان رئیس و یک عضو ارزشمند تشکر می‌کند. در حالی که این پایان کار وی به عنوان رئیس انجمن است، پایان رابطه او با CMS نیست و انجمن به دنبال سال‌ها کار و همکاری با وی است.

انجمن ریاضی کانادا(CMS) همچنین به رئیس جدید خود، دکتر “جواد مشرقی” خوش آمد می‌گوید. وی عضو هیئت علمی دانشگاه “لاوال” و نویسنده بیش از 100 مقاله و 11 کتاب است.

وی در سال ۲۰۰۴ به دلیل مقاله استثنایی خود در مجله ریاضیات کانادا موفق به کسب جایزه “رابینسون”(Robinson) انجمن ریاضی کانادا شد.

 

دکتر “جواد مشرقی” تاکنون مقالات متعددی را درمورد موضوعات متنوعی همچون نظریه اپراتور، تئوری عملکرد، تحلیل پیچیده، نظریه ماتریس، آنالیز عملکردی، نظریه بالقوه، بهینه سازی، زیست شناسی ریاضی و مهندسی برق و متالورژی منتشر کرده است.

وی در سال ۲۰۱۶ استاد شورای ریاضی محض در گروه علوم طبیعی و تحقیقات مهندسی(NSERC) بود و در سال ۲۰۱۹ نیز عضو انجمن علوم طبیعی(NSF) کانادا بود.

دکتر مشرقی در هیئت تحریریه CJM ، CMB ، PAMS و Concrete Operators حضور داشته است. او عضو کمیته انتشارات AMS و عضو شورای ریاضی آمریکا است.

“جواد مشرقی” که در سال ۲۰۱۹ در کنار “مارک لوئیس” به عنوان رئیس منتخب فعالیت داشت، از کمک‌های دکتر لوئیس به جامعه ریاضی قدردانی کرد و گفت که به دنبال ادامه این کار است. وی افزود: من مشتاق هستم همکاری خود را با مارک ادامه دهم تا پروژه‌های در حال انجام، نهایی شود و به سوی موارد جدید حرکت کنیم. ایجاد یک مجله جدید، جستجوی منابع پایدار درآمدی برای CMS و تأسیس “خانه ریاضیات کانادا” چالش‌های پیش روی ما است.

انجمن ریاضی کانادا در پایان آرزو کرد که “جواد مشرقی” در دوران مسئولیت خود به موفقیت‌های بزرگی برسد.

انجمن ریاضی کانادا(CMS) که در سال ۱۹۴۵ تأسیس شد، وظیفه پیشرفت، کشف، آموزش و کاربرد ریاضیات را بر عهده دارد. این انجمن، ریاضیات را از طریق مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌ها از جمله جلسات علمی، نشریات، جوایز و پاداش‌ها، کمک‌های مالی، اردوها و مسابقات گوناگون ارتقا می‌بخشد.

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا