آخرین خبرها

تمام خانواده های گیلانی تحت آموزش آمادگی در مخاطرات قرار می گیرند

مهدی ولی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود:طرح ملی خادم با هدف آمادگی در برابر مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه در حوادث از دهه فجر پارسال در استان آغاز شده است .
وی خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح هشت هزار و 610 خانواده در استان گیلان به مدت یک سال از آموزش های لازم این جمعیت به صورت چهره به چهره برخوردار می شوند.
ولی پور بیان داشت: علاوه بر این خانواده های علاقمند می توانند آموزش های امدادی را با مراجعه به پایگاه اینترنتی خادم http://khadem.ir فرا گیرند.
مدیرعامل هلال احمر گیلان تصریح کرد: داوطلبان این جمعیت با شرکت در دوره های آموزشی و کسب مهارت های لازم ، برای حضور در منازل خانواده ها و ارایه آموزش چهره به چهره همکاری دارند.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی برای یکصد و 80 نفر از داوطلبان طرح ملی خادم در استان گیلان در روز گذشته تصریح کرد: ارایه آموزش به این تعداد از داوطلبان طرح خادم با هدف آمادگی بیشتر کارکنان و داوطلبان در راستای اجرای مطلوب طرح خادم برای ورود به چهارمین دوره از اجرای طرح و مراجعه حضوری داوطلبان به در منازل برگزار شد.
ولی پور با بیان این که طرح نیاز به آموزش به روز گروههای هدف دارد افزود : داوطلبان طرح خادم ، سفیران هلال احمر در محله، شهر و روستاها برای ارائه اطلاعات لازم به مردم هستند .
گیلان بعنوان استانی دارای تراکم بالای جمعیتی از جمله مناطق پر مخاطره کشور به لحاظ حوادث طبیعی محسوب می شود .در گیلان به خاطر شرایط اقلیمی با حوادث طبیعی بسیاری نظیر زلزله ، زمین لغزش، سیل و آب گرفتگی ، بارش سنگین برف و حریق جنگل مواجه هستیم .
جمعیت هلال احمر استان گیلان ، اکنون چهار هزار و 443 داوطلب و عضو دارد که در چهار گروه هدایت، حمایت، مشارکت و مهارت با هلال احمر همکاری می کنند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا