آخرین خبرها

رهاسازی افزون بر 180 میلیون بچه ماهی در گیلان

اسحاق شعبانی روز سه شنبه در مصاحبه با ایرنا با اشاره به آغاز رهاسازی این بچه ماهیان از اول خرداد ماه اظهار کرد : از این تعداد 140 میلیون عدد بچه ماهیان سفید و بقیه سایر گونه های کمیاب نظیر کولی ، اردک ماهی ، سس و غیره هستند که در سه مرکز تکثیر ، پرورش و بازسازی ذخایر ماهیان استان تولید شده و از طریق رودخانه های منتهی به دریا در غرب و شرق گیلان و تالاب انزلی رهاسازی می شود.
به گفته وی از این مقدار بچه ماهی رهاسازی شده معمولا به طور تقریبی سالانه هشت هزار تن ماهی از منابع ابی گیلان صید و وارد بازار می شود .
شعبانی یاداور شد : مرکز تکثیر شهید بهشتی که مشخصا در زمینه تکثیر و پرورش بچه ماهیان خاویاری فعالیت دارد امسال دو میلیون بچه ماهی در رودخانه سفیدرود رهاسازی می کند .
وی افزود : مقداری از این بچه ماهیان از گونه هایی نظیر کپور ، کولی ، اردک ماهی نیز برای کمک به صیادان بومی با همکاری و مشارکت انان در بازسازی در تالاب انزلی رهاسازی می شود .
مدیر کل شیلات گیلان یاداور شد: در راستای حفاظت از ماهیان دریای خزر از سوی مرکز تکثیر ، پرورش و بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی شهید انصاری از سال 1375 تا 1395 افزون بر یک میلیارد و 650 میلیون عدد بچه ماهی سفید در تالاب انزلی و رودخانه های منتهی به دریای خزر به عنوان زیستگاه ماهیان استخوانی حوزه جنوبی دریای خزر رهاسازی شده است .
چهار هزار صیاد در قالب 51 پره صیادی از نیمه مهر ماه تا نیمه فروردین سال بعد در گیلان به صید اشتغال دارند .
خبرنگار و انتشار دهنده : گیتی بابایی
6030

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا