آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدر

وقتی همه دروغ می گویند و محبعلی رنج ور راست می گوید!

آب شرب بهداشتیالبته چندی پیش هم علیرغم تاکیدات همیشگی رنج ور و ارائه آمارها از وضعیت خوب تامین آب شرب بهداشتی در روستاها، تصاویر و فیلم هایی در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از وضعیت نامناسب آب شرب روستای لاله دشت بخش کوچصفهان رشت داشت.

به گزارش تدبیر شرق، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی دیروز مجلس با بیان اینکه استان گیلان بیش از ۲۰۰۰ روستا دارد، گفت: در شهرستان رشت حتی یک روستا آب شرب سالم ندارد!

وی ادامه داد: آقای رییس جمهور شما از دولت قبل ۱۱ سد لاستیکی را تحویل گرفتید که فقط یک سد تمام شد و سد لاستیکی رشت نیمه تمام رها شده است.

اظهارات نماینده رشت در خصوص نبود آب شرب سالم در روستاهای رشت اما خیلی سریع با واکنش محبعلی رنج ور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان رو به رو شد.

رنج ور در اظهاراتی، شاخص بهره مندی روستاهای شهرستان رشت از آب شرب بهداشتی را ۶۴٫۹۳ درصد اعلام کرد و گفت: این شهرستان دارای بیش از ۴۷ هزار مشترک روستایی است.

اگرچه به نظر میرسد که رنج ور در اظهارات خود نخواسته یا نتوانسته صراحتاً ادعای نماینده رشت را تکذیب کند اما آماری ارائه میدهد که حکایت از نادرستی ادعای جعفرزاده دارد.

البته این نخستین باری نیست که صحبت از وضعیت بد آب شرب روستاهای گیلان به میان می آید. پیش تر هم مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی وضعیت توسعه ی طرح های “آب آشامیدنی روستایی” در گیلان را مطلوب ندانسته و با انتقاد از طولانی شدن رفع مشکل قطعی آب روستایی، آن را ناشی از سوء مدیریت مسئولان گیلان خوانده بود.

البته چندی پیش هم علیرغم تاکیدات همیشگی رنج ور و ارائه آمارها از وضعیت خوب تامین آب شرب بهداشتی در روستاها، تصاویر و فیلم هایی در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از وضعیت نامناسب آب شرب روستای لاله دشت بخش کوچصفهان رشت داشت. البته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان این بار هم با این دلیل عجیب که آب رسانی به این روستا قبل از تاسیس شرکت آب و فاضلاب روستایی در سال ۶۶ انجام شده است، تلویحاً مشکلات موجود را مربوط به عملکرد شرکت متبوع خود ندانست و عوامل دیگری همچون بالا بودن مقدار آهن و منگنز را هم در وضعیت آب این روستا تاثیرگذار خواند. البته رنج ور نبود اعتبارات را هم در این قضیه دخیل دانست.

به عبارت دیگر حتی اگر مدیرعامل آبفار گیلان بپذیرد که کیفیت آب شرب در بعضی روستاها وضعیت مطلوبی ندارد، باز هم این عدم کیفیت را ناشی از موارد مختلف به غیر از سوء مدیریت خود میداند!

/خزرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا