آخرین خبرهااستان ها

تامين نيروي انساني متخصص براي شركتهاي بزرگ توسط شركتهاي كوچك و متوسط صورت مي گيرد

شهیدی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : بنگاههاي كوچك و متوسط عامل جذب ، اشتغال و آموزش نيروي كار ماهر هستند

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، احمد علی شهیدی در خصوص نقش بنگاه های کوچک اقتصادی در جوامع امروزی گفت : بنگاه‌های کوچک در بيشتر کشورهای جهان مهم‌ترين برنامه اجرايی برای دستيابی به توزيع عادلانه درآمد ، ايجاد اشتغال  و رشد اقتصادی تلقی می‌شوند .

وی در ادامه بیان داشت : فراهم کردن بسترهای مناسب برای کار آفرينی و نوآوری در جذب و هدايت سرمايه‌ها در مسير توسعه اقتصادی کشور می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد .

رییس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص جایگاه و اهمیت صنایع کوچک گفت : بنگاههاي اقتصادي كوچك و متوسط در فراهم كردن بستر مناسب براي نوآوري و افزايش صادرات نقش مهمي دارند و عامل جذب ، اشتغال و آموزش نيروي كار ماهر هستند و این در حالی است که ، تامين نيروي انساني متخصص براي شركتهاي بزرگ توسط شركتهاي كوچك و متوسط صورت مي گيرد.

وی در ادامه افزود : ویژگی‌هایی نظیر زود بازده بودن‌، نیاز کمتر به منابع مالی و پائین بودن سطح ریسک را از مزیت‌های صنایع کوچک دانسته و تقویت این صنایع را بهترین راهکار ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق محروم معرفی کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در قیاس صنایع کوچک با صنایع بزرگ گفت : آنچه در شهرک‌های صنعتی انجام می‌گیرد، حاصل فعالیت صنایع کوچک است. صنایع کوچک با هزینه‌های عمومی کمتر و محدودیت ماشین‌آلات در مقایسه با صنایع سنگین از انعطاف پذیری بیشتر و تکانهای اقتصادی کمتری برخوردار است  و نکته قابل توجه این است که بهره‌وری در صنایع کوچک بیشتر از صنایع متوسط و در صنایع متوسط بیشتر از صنایع بزرگ است .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا