آخرین خبرهااستان ها

هدف از مدیریت پدافند غیرعامل کاهش آسیب پذیری جامعه است

امیر جانبازی لاهیجان پدافند غیرعامل

امیر جانبازی در جلسه شورای پدافند غیرعامل لاهیجان گفت هدف از مدیریت پدافند غیر عامل اعمال مدیریت به گونه ای که کمترین آسیب در هنگام بحران ها به شهرستان وارد شود.

به گزارش تدبیرشرق، امیر جانبازی در جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان لاهیجان گفت: هدف از مدیریت پدافند غیر عامل اعمال مدیریت به گونه ای که کمترین آسیب در هنگام بحران ها به شهرستان وارد شود.

سرپرست فرمانداری لاهیجان افزود: براساس اعمال مدیریت پدافند غیرعامل در هنگام بحران ها، امور زیربنایی دچار آسیب نشوند و آسیب پذیری در جامعه کاهش یابد و بر همین اساس در سیل، باران و در دیگر بحران ها و حوادث در شهرستان لاهیجان شاهد کمترین آسیب بودیم.

وی اظهارداشت: در مدیریت پدافند غیرعامل همه سازمان ها و ادارات نقش دارند و حتی باید این حساسیت در خانواده ها نیز ایجاد شود و رعایت پدافند غیر عامل را داشته باشند تا از میزان خسارت ها کاهش یابد.

سرپرست فرمانداری لاهیجان یادآورشد: پدافند غیرعامل به مجموعه ای از اقدامات گفته می شود که جنگ افزار در آن دخالت ندارد و هدف کاهش آسیب هاست که باید در تمامی حوزه ها برای آن برنامه ریزی صورت گیرد.

جانبازی گفت: اقدامات خوبی نظیر برگزاری همایش ها از جمله در حوزه چای، آفات و بیماری ها در بخش کشاورزی و مانورهای امداد و نجات توسط هلال احمر و آتش نشانی در سطح شهرستان برای کاهش آسیب ها و خسارت برگزار شده است و پخت نان با سوخت دوم یکی دیگراز این اقدامات بود که در شهرستان اجرا شد.

وی اجرای طرح رینگ آبرسانی به شهر لاهیجان با اعتبار ۵/۵ میلیارد تومان، تقویت شبکه های برق‌رسانی و افزایش توان الکتریکی شهرستان تا ۳۳درصد از جمله اقداماتیست که در پدافند غیر عامل برای جلوگیری از کاهش آسیب در هنگام بحران ها به شمار می‌روند.

/ابریشم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا