آخرین خبرها

واکنش موگرینی به حملات تروریستی امروز در تهران: امروز روز بسیارغم انگیری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پارلمان اروپا در پی حوادث تروریستی امروز در تهران با مجلس و مردم ایران اعلام همبستگی کرد و همزمان مشاور فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نقل از وی در واکنش به حوادث تروریستی امروز تهران گفت: امروز روز بسیار غم انگیزی است.

به گزارش انتخاب، «آنتونیو تاجانی» رئیس پارلمان اروپا در صفحه توییتر خود در واکنش به حملات تروریستی امروز تهران نوشت: من با رئیس پارلمان و مردم ایران اعلام همبستگی می کنم.

‘ سابرینا بلوسی’ مشاور فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در صفحه توییتر خود، واکنش موگرینی را درباره حملات تروریستی امروز تهران منتشر کرد.

در این توییت به نقل از موگرینی آمده است: امروز بار دیگر روز بسیار غم انگیزی است. اخبار این حملات را به دقت دنبال می کنم. با ظریف وزیر خارجه ایران در تماس خواهم بود.

کمیسیون اروپا سپس در صفحه توییتر خود این اظهارات موگرینی را پخش کرد که موگرینی در ویدئویی منتشر کرد.موگرینی این حادثه تروریستی را تسلیت گفته است.

همچنین گروه سوسیالیستها و دمکراتهای پارلمان اروپا در توییتی حملات تروریستی امروز تهران را به شدت محکوم کرد و با مردم ایران اعلام همبستگی نمود.

این گروه پارلمانی در توییت خود نوشت: عاملان و حامیان این اقدامات باید به دست عدالت سپرده شوند. تروریسم تهدیدی جهانی و بدون مرز است و باید با یکدیگر با آن مبارزه کنیم.

صبح امروز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که تاکنون شهادت 12 نفر و مجروح شدن بیش از 40 نفر تائید شده است

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهرحضرت امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از چهار مهاجم به مجلس شورای اسلامی یک تروریست خود را منفجر کرد و 3 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند. 

گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا