آخرین خبرهاعلم و تکنولوژی

قابلیتی که همه منتظر آن بودن به واتساپ اضافه شد

قابلیت ویدیو مسیج در آپدیت جدید نسخه بتای واتساپ دیده شد.

به‌لطف قابلیت ویدیو مسیج WhatsApp، کاربران این پیامرسان می‌توانند ویدیوهایی کوتاه با حداکثر مدت زمان ۶۰ ثانیه برای مخاطب خود ارسال کنند. در نتیجه، امکان بروز واکنش لحظه‌ای خود نسبت به پیام‌های بقیه کاربران را خواهند داشت. ویدیو مسیج‌های پیامرسان WhatsApp مزیت جالب توجهی هم خواهند داشت که همان رمزگذاری سرتاسری است. با رمزگذاری سرتاسری، فقط گیرنده توانایی مشاهده پیام ویدیویی کاربر را دارد و حتی خود واتساپ قادر به دسترسی به این نوع از پیام‌ها نخواهد بود.

با وجود این، حداقل در مقطع کنونی واتساپ قرار نیست قابلیت ذخیره یا فوروارد ویدیو مسیج‌ها را در دسترس کاربران قرار بدهد. البته همچنان از طریق قابلیت ضبط صفحه یا اسکرین رکورد می‌توان ویدیو مسیج‌ها را ذخیره کرد. ضمناً گفته می‌شود که امکان ارسال ویدیو در حالت «مشاهده یکباره» (View Once) وجود نخواهد داشت. همان‌طور هم که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، پس از دریافت پیام ویدیویی از کاربری دیگر، نوشته «ویدیو مسیج» در صفحه گفتگوها ظاهر می‌شود.

قابلیت ویدیو مسیج پیامرسان واتساپ همچنان برای همه پلتفرم‌ها در دست توسعه و آماده‌سازی قرار دارد. هرچند پیش‌نمایش اخیر این قابلیت از راه نسخه بتا نشانه‌ای از ارائه آن در آینده نزدیک است، در حال حاضر زمان ارائه این قابلیت به کاربران معلوم نیست. در هر صورت، اضافه‌شدن ویدیو مسیج به مجموعه قابلیت‌های واتساپ می‌تواند برای کاربران این برنامه کاربردی باشد.

/گجت نیوز

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا