تدبیر ورزشی

کی روش و تابارس با تجربه ترین سرمربیان جام جهانی

به گزارش ایسنا و به نقل از لا ترسرا، جام جهانی ۲۰۱۸ فردا (پنج شنبه) با دیدار تیم روسیه و عربستان شروع می گردد. واشنگتن تابارس و کارلوس کی روش چهارمین تجربه خود را در جام جهانی خواهند داشت. آنان جز سرمربیانی می باشند که بارها  حضور در بزرگ ترین فستیوال فوتبالی را تجربه نمودند. در ادامه به با تجربه ترین سرمربیان تاریخ جام جهانی اشاره می گردد.

پریرا (۶ حضور)

سرمربی برزیلی در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا هدایت تیم ملی کویت را به عهده داشت. در ادامه توانست با هدایت برزیل قهرمان جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا گردد. پریرا دو مرتبه سرمربی یک تیم عربی شد و در جام جهانی ۱۹۹۸ هدایت عربستان را به عهده داشت. او در جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل بود.

بورا میلوتینوویچ (پنج حضور)

سرمربی صربستانی اولین تجربه خود را در جام جهانی ۱۹۸۶ با تیم ملی فوتبال مکزیک داشت. میلوتینوویچ چهار سال بعد به عنوان سرمربی کاستاریکا جام جهانی ۹۰ را تجربه نمود. او پس از آن هدایت تیم ملی فوتبال آمریکا، نیجریه و چین را در جام های جهانی ۹۴، ۹۸ و ۲۰۰۲ به عهده داشت.

هنری میشل (چهار حضور)

سرمربی فرانسوی اولین تجربه اش را با هدایت تیم ملی کشورش در جام جهانی ۱۹۹۶ مکزیک داشت. او پس از آن در جام جهانی ۹۸ فرانسه هدایت مراکش را عهده دار شد. میشل در جام جهانی ۱۹۹۴ سرمربی کامرون بود و در سال ۲۰۰۶ به عنوان سرمربی ساحل عاج چهارمین جام جهانی خود را تجربه نمود. او در سال ۲۰۰۲ توانست تونس را راهی جام جهانی کند اما برای فاز پایانی او بر کنار شد.

واشنگتن تابارس  (چهار حضور)

سرمربی اروگوئه ای در جام جهانی ۱۹۹۰ هدایت کشورش را به عهده داشت. او پس از آن دو مرتبه با تیم ملی کشورش جام جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ تجربه نمود و در جام جهانی روسیه حاضر خواهد بود.

کارلوس کی روش (چهار حضور)

سرمربی پرتغالی اولین تجربه اش را در جام جهانی با تیم ملی آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۲ داشت. او پس از آن به عنوان سرمربی کشورش جام جهانی ۲۰۱۰ را تجربه نمود. کی روش در سال ۲۰۱۴ هدایت تیم ملی ایران را به عهده داشت و حالا با این تیم در روسیه مربیگری خواهد کرد.

ماریو زاگالو (سه حضور)

سرمربی برزیلی اولین تجربه اش با تیم ملی کشورش در جام جهانی ۱۹۷۰ داشت. او پس از آن با این تیم جام جهانی ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ تجربه نمود.

لوییس فیلیپه اسکولاری (سه حضور)

سرمربی برزیلی در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۱۴ هدایت برزیل را در جام جهانی به عهده داشت. او در جام جهانی ۲۰۰۶ به عنوان سرمربی پرتغال شناخته می شد.

گاس هیدینک (سه حضور)

سرمربی هلندی اولین تجربه خود را با هدایت تیم ملی کشورش در جام جهانی ۱۹۹۸ داشت. او پس از آن در جام جهانی ۲۰۰۲ هدایت تیم ملی کره جنوبی را عهده دار شد. آخرین تجربه هیدینک جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود که سرمربی استرالیا  شمرده می شد.

یواخیم لوو (سه حضور)

او تنها با تیم ملی فوتبال آلمان سه جام جهانی را تجربه کرده هست (۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸).

خوسه پکرمن (سه حضور)

سرمربی آرژانتینی در سال ۲۰۰۶ هدایت تیم ملی کشورش را به عهده داشت و پس از آن جام جهانی را با تیم ملی کلمبیا در سال ۲۰۱۴ تجربه نمود و با این تیم  دوباره در روسیه رقابت خواهد نمود.

ارنان داریو گومس (سه حضور)

گومس ابتدا با تیم ملی فوتبال کلمبیا جام جهانی را تجربه نمود. او پس از آن هدایت اکوادور را در جام جهانی ۲۰۰۲ عهده دار شد و حالا با پاناما در روسیه رقابت می کند.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا