آخرین خبرهااسلایدرتدبیر ورزشی

بازگشت استقلال و شفر به مسیر سبز؟ برانکو: تراکتوری‌ها انتظار داشتند داور گل آفسایدشان را صحیح اعلام کند؟

برانکو و شفر

استقلال امروز با کسب ۳ امتیاز از بازی برابر استقلال خوزستان هم شرایط خود را در جدول رده بندی بهتر کرد و هم بیشتراز همیشه به مسیر رسیدن به جمع مدعیان لیگ برتر نزدیک شد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ورزش سه، استقلال امروز در شرایطی موفق شد استقلال خوزستان را با  نتیجه یک بر صفر شکست بدهد که بازی دو جنبه مختلف داشت، جنبه اول اینکه آبی ها موقعیت های پرشماری را از دست دادند و می توانستند یکی از پرگل ترین بازی های هفته را رقم بزنند اما نکته دوم همان ضعف همیشگی بود، جایی که آبی ها از نظر بدنی کاملا کم آوردند و نتوانستند در نیمه دوم به شرایط خوب خود در نیمه اول ادامه بدهند.

اما هرچه که هست استقلال ۳ امتیاز این بازی حساس را بدست آورد تا با ۱۸ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به پارس جنوبی جم و تراکتورسازی که بالاتر از این تیم هستند در رده ششم لیگ برتر قرار بگیرد.

استقلال حالا با دو بازی برابر تیم های پایین جدولی به استقبال بازی حساس برابر پدیده صدرنشین می رود، بازی که قرار بود در هفته یازدهم برگزار شود اما به تعویق افتاد و به هفته آخر موکول شد.استقلال که نمایش هایش در این فصل با انتقادهایی همراه بوده است، در صورتی که ۹ یا حتی ۷ امتیاز از ۳ بازی باقی مانده خود کسب کند می تواند تا در پایان نیم فصل اول چهره یک تیم مدعی به خود بگیرد.

شاید اصلی ترین دلیلی که می تواند حضور استقلال در جمع مدعیان را قطعی کند بازی های سختی است که تیم های بالا نشین جدول رده بندی در ادامه بازی های نیم فصل دارند.

پدیده تیمی است که در ۳ بازی آخر خود با استقلال و سپاهان بازی می کند و کسب پیروزی در این بازی ها بسیار سخت به نظر می رسد.

پرسپولیس در ادامه راه خود با سپاهان و ذوب آهن، دو تیم قدرتمند فوتبال ایران و البته پارس جنوبی رده پنجمی بازی دارد و سپاهان هم باید در بازی های باقی مانده خود با پدیده و پرسپولیس بازی کند.

اما استقلال تا پایان نیم فصل اول از بین تیم های مدعی تنها با پدیده بازی می کند و پیروزی برابر صنعت نفت و سپیدرود و البته کسب ۳ یا یک امتیاز از پدیده می تواند ضامن حضور آبی ها در جمع مدعیان لیگ برتر باشد.

استقلال در نیم فصل اول تیمی نشان داده که ضعف های زیادی دارد ولی شاید کسب نتایج مناسب در بازی های باقی مانده باعث شود آبی ها  نیم فصل اول را با شرایط خوب تمام کنند و در نیم فصل دوم با خرید چند بازیکن به جمع مدعیان اضافه شوند.

سرمربی پرسپولیس می‌گوید تیمش مقابل تراکتورسازی نمایش خوبی داشته و از شاگردانش راضی است.

به گزارش تدبیرشرق ، برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس بعد از مصاف تیمش برابر تراکتورسازی گفت:دیروز گفتم این بازی داربی است. داربی‌ها قانون خاصی ندارند. ما می‌خواستیم بازی را ببریم. اما تراکتورسازی نشان داد لیاقت بالای جدول را دارد و تیم خوبی است. با این ۳ ملی پوش، آن‌ها کیفیت بالایی دارند. آن‌ها ساختار خوبی مرکب از بازیکنان با تجربه دارند. تلاشمان را کردیم اما نشد. هیچ گله ای از بازیکنانم ندارم. واقعا در شرایط خیلی سختی بازی می‌کنند. بازی قبلی با پیکان را شاهد بودید و دیدید که امروز چه قدر انرژی خرج کردند. بازی بعدی را با ماشین سازی شروع می‌کنیم. متاسفانه کمال را هم به خاطر محرومیت و هم مصدومیت در اختیار نداریم. با همه این مشکلات هدفمان را تا آخر دنبال می‌کنیم.

برانکو ایوانکوویچ

او در مورد شرایط آب و هوایی و کیفیت نه چندان خوب بازی هم بیان کرد: این طبیعی بود. البته بیشتر به نفع تیمی بود که دفاع می‌کند. اگر زمین خشک بود کار برای ما شاید راحت تر می‌شد. این موضوع هیچ کمکی برای ما نشد. باران اثر خودش را در بازی گذاشت.

سرمربی پرسپولیس در خصوص تفاوت بازی تیمش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان هم گفت: شرایط بازی متفاوت است. در لیگ قهرمانان تیم‌ها می‌خواهند ببرند و بازتر بازی می‌کنند و شرایط متفاوت‌تر است. اما در لیگ خودمان همه تیم‌ها جلوی ما بسته بازی می‌کنند. با این شرایط جوی و خستگی زیاد امروز، سخت‌تر بود که ببریم. همین شانس هایی که امروز ایجاد کردیم باید تبدیل به گل می شد.

برانکو در مورد خلا در خط هافبک پرسپولیس هم توضیح داد: ما نیمه دوم چیدمان خط هافبک را عوض کردیم. شجاعی ملی‌پوش و با تجربه است و ۳ جام جهانی را بازی کرده است. او لژیونر بوده است. این‌ها برای اثبات کیفیت او کافی است.

او اضافه کرد: من به بازیکنانم افتخار می‌کنم. اگر نتایج لیگ‌های دیگر را دنبال کنید، العین وقتی به فینال لیگ قهرمانان رسید در رده چهارم لیگ امارات بود. ما بعد از فینال دو بازی کردیم و یکی را بردیم و یک بازی را هم مساوی کردیم. نتایج تیم های دیگر مثل رئال و بایرن را بعد از فوتبال های ملی نگاه کنید. معمولا خوب نتیجه نمی‌گیرند. ولی ما خوب بودیم. من از بازیکنانم راضی هستم. ما از همه تیم های لیگ ایران در این فصل بیشتر بازی کردیم. دوباره ۴ روز دیگر بازی داریم. این تاثیر خودش را از لحاظ خستگی و مصدومیت می‌گذارد اما اهدافمان همان اهداف قبلی است.

برانکو در مورد ربیع خواه و عقب بازی کردنش هم گفت: این اولین بازیش بعد از ۷ ماه مصدومیت است و طبیعی است که نیاز به بازی‌های بیشتر دارد. مهم‌ترین مساله این است که او سالم است و می‌توانیم از او استفاده کنیم. من از او می‌خواهم که عقب بیاید تا بازی را باز کنیم. بله او اشتباه کرد اما همه بازیکنان اشتباه می‌کنند.

سرمربی پرسپولیس در مورد داوری و اعتراض تیم حریف هم اظهار کرد: گل آن‌ها آفساید بود. انتظار دارند داور گل آفساید را قبول کند؟ از وقتی من به ایران آمده‌ام داوران به ما یک اوت هم هدیه ندادند و ما هدیه هم نمی‌خواهیم. امروز هم کلی خطا به نفع ما سوت زده نشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا