آخرین خبرها

کشف کهکشانی که از تشکیل هستی تغییر نکرده هست

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا و به نقل از تک تایمز، دانشمندان باور دارند این کهکشان باستانی طی این سالیان طولانی تحولی نکرده هست.

محققان مرکز تحقیقات اخترفیزیک “Instituto de Astrofisica de Canarias” و “دانشگاه لالاگونا”(University of La Laguna) ) اسپانیا، این کهکشان باستانی را با استفاده از یک تلسکوپ زمینی شناسایی کردند. این کهکشان “NGC 127” این کهکشان “” اسم دارد.

دانشمندان دریافتند که کهکشان”NGC 1277” دارای “خوشه های کروی”(globular clusters) ) سرخ رنگ هست و آنان هنگام شکل گیری کهکشان متشکل اند.

این اولین بار هست که یک کهکشان با چنین غلظت کم خوشه های کروی آبی رنگ دیده می گردد. NGC 1277 از یک میلیون ستاره متشکل هست و در “خوشه برساووش”(Perseus Cluster) ) قرار دارد خوشه برساووش نام یک خوشه کیهانی در صورت فلکی برساووش هست.  خوشه برساووش از بزرگترین اجرام معروف در گیتی هست که دربردارنده هزاران کهکشان هست.  خوشه برساووش از بزرگترین اجرام معروف در گیتی هست که دربردارنده هزاران کهکشان هست.

خوشه برساووش ۲۲۵ میلیون سال نوری از راه شیری فاصله دارد. خوشه های کروی سرخ رنگ در کهکشان های شگرف و نزدیک به مرکز این کهکشان متولد می گردند. خوشه های کروی سرخ به جای عنصر هلیوم، زیادتر دارای عناصر سنگین می باشند.

هر سال ۱۰۰۰ ستاره در کهکشان NGC 1277 خوشه های کروی آبی دارای کسر کمتری از فلزات می باشند و این خوشه ها زیادتر در اطراف کهکشان های شگرف که کهکشان های کوچک تر را جذب می کنند، یافت می گردند.

NGC 1277 تشکیل می گردند، در حالتیکه سالانه تنها یک ستاره در کهکشان راه شیری تشکیل می گردد.

این مطالعه در مجله” Nature” حالا هم به همان شکلی هست که ۱۲ میلیارد سال پیش متشکل بود.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا