بین الملل

ترامپ دیگربار از اتحادیه اروپا و کانادا انتقاد نمود

به گزارش تدبیرشرق به نقل از دوشنبه ایرنا، ترامپ در صفحه شخصی خود در توئیتر درج کرد: تجارت آزاد اگر متقابل نباشد باید آن را تجارت ابلهانه قرائت کرد. کانادا بر طبق گزارشی که منتشر نموده هست، تقریبا یکصد میلیون دلار از تجارت با آمریکا به دست می آورد.
وی اضافه کرد: آنان بر لبنیات ما ۲۷۰ درصد مالیات بسته اند.
ریاست جمهوری آمریکا در توئیت دیگری گفت: به چه سبب من به عنوان ریاست جمهوری آمریکا باید اذن بدهم که سایر کشورها همچنان اضافی تجاری زیادی در برابر ما دارا باشند. آنان دهه هاست که این کار را می کنند و این در حالی هست که کشاورزان، کارگران، مالیات دهندگان ما باید چنین هزینه سنگین و ناعادلانه ای بدهند؟ این در حق مردم آمریکا منصفانه نیست.
ترامپ دنبال کرد: هشتصد میلیارد دلار کسری تراز تجاری. به علاوه، آمریکا تقریبا تمام هزینه ناتو را داده و از زیادی از همان کشورهایی که در راستای تجاری ما را متضرر کرده اند، پشتیبانی می کند.
وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا ۱۵۱ میلیارد دلار اضافی تجاری داشته و باید هزینه بسیار بیشتری برای ارتش بدهد.
ریاست جمهوری آمریکا به صورت مشخص از آلمان اسم برد و اضافه کرد: آلمان یک درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف ناتو می کند، در حالی که ما چهار درصد از تولید ناخالص داخلی خود را که بسیار زیادتر از آنهاست، پرداخت نموده ایم.
وی در بخش دیگری از توئیت هایش درج کرد: ما از اروپا پشتیبانی می کنیم (که البته خوب است) اما با زیان مالی بسیار فراوان. ما در راستای تجاری به طرز غیرمنصفانه ای زیان دیده ایم.
توئیت های ترامپ در حالی هست که وی درگیری نزاعی با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا شده هست. ترودو گفته که در برابر تعرفه ۲۵ فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی آلومینیوم که ترامپ وضعیت کرده دست به کارهای تلافی جویانه می زند. ترامپ نیز به دنبال از این اختلافات از امضای اطلاعیه انتهایی نشست سران گروه هفت که در کانادا برگزار شد، سر باز زد.
ترامپ در حال حاضر در سنگاپور حضور دارد و قرار هست فردا در ملاقاتی بی پیشینه با کیم جونگ اون رهبر کشور کره شمالی دیدار نماید.
شبک**۹۴۲۳**۳۴۰۴

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا