اقتصادی

خودرویی ها با کاهش نرخ سهام رو به رو گردیدند

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، در سال های گذشته با به تفاهم رسیدن ایران با کشورهای نامیده شده به ۱+۵ بورس تهران شرایط آرام تری را به خود دید چون که این توافق باعث گردید در آن برهه خاص عده ای از شرکت ها من جمله خودرویی ها با افزایش نرخ رو به رو گردند.

پس از برجام یک اتفاق خوب که در بازار سرمایه برای گروه خودرو رخ داد، عقد قرارداد ایران خودرو و سایپا با شرکت فرانسوی پژو سیتروئن بود. این قرارداد توانست بار روانی مثبتی بر بازار بگذارد و روند نرخ ها در مقطع هایی صعودی گردد، اما جدیدا این شرکت فرانسوی اعلام نموده که با تحریم های آمریکا فعالیت خود را در ایران تعلیق می کند. بنابراین گروه خودرو امروز شاهد فروش واقعی ها و سنگینی در طرف ارائه گردید و این مبحث توانست نرخ زیادتر قسمت ها را با کاهش رو به رو کند.

در گروه بانکی ها که امروز عموما کمتر از ۲ درصد نوسان نرخ داشتند، بانک صادرات نهمین سالروز ارائه اش را در حالی جشن گرفت که بیشتر از نیمی از سرمایه اش زیان دارد و زیان انباشته این بانک به گفته مدیر عامل مقدار قابل تاملی هست. این مبحث علت شده این بانکِ بورسی مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت گردد. اما در عین حال مدیر عامل این بانک می گوید زیان ها در این بانک در حال کاهش هست و بانک در جهت کاهش زیان ها و نفع آوری قدم بر میدارد.

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۷۸ واحد رشد کرد و به رقم ۹۶ هزار و ۷۷ واحدی رسید. در عین حال شاخص کل هم وزن با ۶۷ واحد رشد تا رقم ۱۷ هزار و ۳۸۹ واحد بالا رفت. شاخص آزاد شناور نیز با رشد ۲۱۰ واحد تا رقم ۱۰۵ هزار و ۵۵۱ واحد افزایش یافت و شاخص بازار اول با ۸۷ واحد رشد تا رقم ۶۹ هزار و ۲۳۲ بالا رفت. اما شاخص بازار دوم با حدود سه واحد کاهش رقم ۱۹۹ هزار و ۳۱۵ واحدی را تجربه نمود.

امروز در گروه فرآورده های نفتی، کک و سوخت اتمی شاخص کاهش سطح نرخ ها بودیم. در این گروه ۱۰ میلیون قسمت به اعتبار ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد جای گرفت.

اما در گروه فرآورده ها شیمیایی نیمی از قسمت ها توانستند روند رشد در نرخ انتهایی را دنبال کردند و نیمی دیگر با کاهش نرخ رو به رو گردیدند. در گروه فلزات بنیادی نیز زیادتر قسمت ها با افزایش نرخ مواجه گردیدند.

اعتبار معاملات بورس تهران به رقم ۲۰۷ میلیارد تومان رسید که این رقم متاثر از دست به دست شدن ۹۵۴ میلیون قسمت و اوراق مالی قابل خرید و فروش طی ۶۲ هزار و ۳۱۶ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز با ۴.۲۳ ۲۳ واحد کاهش تا رقم ۱۱۰۷.۴ ۴ افت کرد و اعتبار معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۷۲ میلیارد تومان رسید و ظرفیت معاملات آن تا رقم ۲۹۷ میلیون قسمت و اوراق مالی بالا رفت.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا