بین الملل

با اهمیت ترین عنوان های خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

خبر ها داخلی
**********
* * تهران- ایرنا- راهپیمایی شگرف مردم ایران در روز قدس سال کنونی در محکومیت اشغال فلسطین و جابه جایی سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی به شهر قدس، انعکاس وسیع ای در رسانه های جهان داشت.
* * دهلی نو- ایرنا- مقام های وزارت کشتیرانی هند اعلام نمودند علی رغم تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم های جدید بر علیه ایران بعد از خارج شدن واشنگتن از برجام، می خواهند از هفته آینده عملیات توسعه ای بندر راهبردی چابهار را شروع کنند.
* * کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه اظهار کرد: هفته آینده ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش عمرانی در بین دستگاههای اجرایی منطقه های زمین لرزه زده توزیع می گردد که شتاب بیشتری را در روند بازسازی ایجاد خواهد کرد.
* * الجزیره- ایرنا- دختر امام خمینی (ره) و ریاست جمعیت دفاع از فلسطین درخصوص تفکرات بنیانگذار انقلاب اسلامی و پشتیبانی از مستضعفان و ستمدیدگان جهان، اظهار کرد: وی اتحاد مسلمین و تکیه بر قدرت مردم را تنها راه رهایی فلسطین می دانستند.
* * الجزیره- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس در سخنانی در روز جهانی قدس با اشاره به جنایت های بی شمار رژیم اسرائیلی در حق مردم فلسطین و مردم منطقه، اظهار کرد: این رژیم عامل کلیدی بحران های منطقه طی ۷۰ سال گذشته بوده هست.
*
* * بلگراد- ایرنا- سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین در گفت و گو با خبرگزاری «اوناسا» این کشور به تعریف اتفاقات موخر در اسرائیل فلسطین و موضع های کشورمان پرداخت و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور مستمر در دفاع از حقوق مردم فلسطین در عرصه های بین المللی پیشقدم بوده هست.
* * تهران- ایرنا- نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر ابتکار عمل امام خمینی(ره) مبنی بر اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نبود، شاید امروز دیگر مبحث فلسطین مطرح نبود.

خبر ها بیگانه
**********
* * تهران- ایرنا- چهار فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در راهیپمایی بزرگ برگشت و همزمان با روز جهانی قدس در نوار غزه شهید گردیدند و شمار مجروح ها نیز به ۶۲۰ نفر افزایش یافت.
* * تهران- ایرنا- ریاست شورای اروپا از معیت رم با اتحادیه اروپا در مخالفت با پیشنهاد ترامپ برای برگشت روسیه به گروه ۷ اطلاع داد.
* * تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز به نقل از یک مرجع آگاه مدعی گردید که اوپک به احتمال زیاد در نشست ماه آینده خود درخواست ایران برای پشتیبانی این سازمان از کشورهای تحت تحریم را رد می نماید.
* * تهران- ایرنا- مسئول سیاست بیگانه اتحادیه اروپا به دنبال اجتناب نخست وزیر رژیم اسرائیلی از دیدار با وی، عزیمت خود را به فلسطین اشغالی کنسل کرد.
* * نیویورک- ایرنا- همزمان با روز جهانی قدس، حامی های فلسطین با تجمع در میدان تایمز منهتن، انتهاء اشغالگری تروریسم دولتی اسرائیلی را خواستار گردیدند.
* * پکن- ایرنا- 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار سران آمریکا و کشور کره شمالی در سنگاپور از کشورهای کره جنوبی و چین دیدار و با مقامهای این دو کشور رایزنی خواهد کرد.
*
* * پکن- ایرنا- روزنامه 'مورنینگ پست' هنگ کنگ امروز شنبه درج کرد کشورهای عضو رسمی و ناظر سازمان مشارکت شانگهای قرار هست در مورد برجام به عنوان یکی از کلیدی ترین محورهای اجلاس سران اظهار کرد وگو کنند.
* * آتن- ایرنا- همایشی تحت عنوان «رژیم جنایت های کار و غاصب اسرائیلی، قاتل کودکان فلسطینی» در یکی از هتل های شهر آتن برگزار گردید.
* * اربیل- ایرنا- شهر کرکوک در آخرین ساعات جمعه شب شاهد دو منفجر شدن تروریستی بود که یک کشته و ۱۴ مجروح بجا گذاشت.
* * بغداد- ایرنا- هزاران نفر از شهروندان شهرهای متفاوت عراق من جمله کربلا و نجف عصر جمعه در راهپیمایی روز قدس، عادی سازی ارتباطات بعضی کشورهای عربی با رژیم اسرائیلی را محکوم نمودند.
* * دمشق- ایرنا- پایگاه خبری 'عنب بلدی' منسوب به مخالفان سوریه جمعه شب اعلام نمود که منفجر شدن در شهرک زردنا در استان ادلب حداقل ۱۸ کشته و ۷۰ مجروح برجای گذاشت.
* * تهران- ایرنا- یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامهای این کشور مدعی گردید که هکرهای منسوب به دولت چین اطلاعات ذی ربط به یک موشک زیردریایی را از نیروی دریایی آمریکا دزدی کرده اند.
* * کراچی- ایرنا- مراسم بزرگداشت روز قدس و پشتیبانی از مردم فلسطین با حضور شخصیت ها و جمعی از علماء و چهره های مذهبی، دانشگاهی و علمی ایالت سند در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی برگزار گردید.
* * رم- ایرنا- نشریه انلاین 'انتی پولیتیکا' درج کرد: میلیون ها ایرانی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت و بر علیه اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم اسرائیل تظاهرات کردند.
* * مسکو- ایرنا- فرماندهان ارتش روسیه و آمریکا در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار و در مورد مباحث دوطرفه و آخرین وضعیت سوریه مذاکره نمودند.
* * تهران- ایرنا- ریاست ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا که قبل تر به دسیسه بر علیه ایالات متحده متهم شده بود، با اتهام جدید در رابطه با پرونده مداخله مدعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور مواجه شده هست.
* * مسکو- ایرنا- برپایی روز جهانی قدس در شهرهای متفاوت ایران انعکاس وسیع ای در رسانه های روسیه داشت.
* * آنکارا- ایرنا- مقام های ترکیه تصمیم دولت اتریش در مورد تعطیلی هفت مسجد مسلمین در این کشور و اخراج حدود ۶۰ روحانی و امام جماعت این مساجد را محکوم نمود.
* * مسکو- ایرنا- دبیرکل سازمان ملل روز بیستم ماه ژوئن (۳۰ خرداد ماه) برای تماشای بازی پرتغال و مراکش هم گروه های تیم ملی فوتبال ایران به روسیه عزیمت می کند.
* * نیویورک- ایرنا- پنج عضو غیر دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای دوره جدید دو ساله در سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ انتخاب گردیدند.
* * مسکو- ایرنا- وزارت دفاع روسیه خبر ها بعضی رسانه ها مبنی بر بمباران منطقه ای در ادلب از سوی هواپیماهای روسی را تکذیب نمود.
* * آنکارا- ایرنا- مراسم روز جهانی قدس تحت عنوان 'روز قدس؛ روز اتحاد و رستاخیز امت اسلام' شامگاه روز جمعه از سوی انجمن جوانان آناتولی ترکیه و با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی و دینی این کشور در شهر آنکارا برگزار گردید.
* * تهران- ایرنا- خانواده مشت زن مسلمان آمریکایی با اشاره به مختومه شدن پرونده سال ها قبل محمد علی کلی، پیشنهاد عفو ریاست جمهوری آمریکا را در این زمینه خنده دار دانسته و آن را زیر سؤال برد.
* * لندن- ایرنا- مراسم روز جهانی قدس روز جمعه با حضور وسیع مسلمین مقیم ایرلند در شهر دوبلین برگزار گردید.
* * باکو- ایرنا- ریاست جنبش آزادی جمهوری آذربایجان عصر جمعه در سمینار «وحدت و همبستگی اسلامی راه آزادی قدس و قره باغ» در باکو اظهار کرد: رژیم اسرائیلی از اتحاد مسلمین هراس دارد.
* * تهران- ایرنا- شمار شهدای راهپیمایی بزرگ برگشت همزمان با گرامیداشت روز قدس در نوار غزه به چهار تن و شمار مجروح ها نیز به ۶۲۰ تن رسید.
* * نیویورک- ایرنا- وزیر دفاع آمریکا می گوید آتش بس موقت در انتهاء ماه مبارک رمضان فرصتی به طالبان می دهد تا به جنگ انتهاء دهد.
* * تهران- ایرنا- وزیر خارجه سابق آلمان در یادداشتی با تاکید براینکه تصمیم ترامپ مبنی بر خارج شدن از توافق اتمی و تغییر رویکرد به سمت اعمال دو مرتبه تحریم ها و مبارزه با ایران، آینده خاورمیانه را بیشتر از پیش متزلزل خواهد کرد، درج کرد: از زمان اعلام این تصمیم وضعیت دلگرم کننده به نظر نمی آید.
* * تهران- ایرنا- ریاست شورای اروپا با تاکید بر اختلاف نظر مسئولین این قاره و واشنگتن حول مسائل تجارت، اقلیمی و توافق هسته ایران، اظهار کرد: آمریکا نظم قاعده جهانی را به چالش کشیده هست.
* * تهران- ایرنا- پایگاه های نظامی عربستان در مرز جنوبی این کشور با یمن هدف چند فروند موشک جای گرفت.
* * بغداد- ایرنا- 'سید عمار حکیم' ریاست جریان حکمت ملی عراق اظهار کرد: ابتکار راهبردی امام خمینی (ره)، مساله فلسطین را زنده نگهداشته هست.
* * دهلی نو- ایرنا- صدها تن از مسلمین شهر مومبای هند روز جمعه با شرکت در تظاهرات ضد اسرائیلی، روز جهانی قدس را گرامی داشته و پشتیبانی خود از آرمان فلسطین را اعلام نمودند.
* * مسکو- ایرنا- ایرانیان مقیم بلاروس در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با حضور در مسجد مسلمین مینسک، روز همبستگی مسلمین جهان با مردم مظلوم فلسطین (روز قدس) را گرامی داشتند.
* * باکو- ایرنا- ریاست مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان از برپایی هفته فیلم های اسلامی اطلاع داد و اظهار کرد: این رخداد هنری برای معرفی چهره حقیقی دین اسلام در نخجوان ، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، برگزار می گردد.
شبد**۱۹۵۳**۱۳۷۹

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا