آخرین خبرها

مردم خراسان رضوی به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت گردیدند

استاندار خراسان رضوی روز پنجشنبه با صادر کردن اطلاعیه ای مبنی بر دعوت عموم مردم برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس درج کرد: روز قدس روز اسلام، روز برادری و اتحاد، زمان عدالتخواهی و آزادگی و روز تمام انسانهای آزاده دنیا هست که در مقابل نا عدالتی می ایستند و سر تعظیم فرود نمی آورند. آنگونه که قدس شریف و ملت آزاده فلسطین پس از حدود هفت دهه اشغال ددمنشانه همچنان استوار ایستاده و مردمان این دیار با سنگ و دستهای تهی انتفاضه هایی را رقم زدند که طی این دهه ها روز به روز بر قدرت و قوت آن افزوده شده و افسانه قدرت پوشالی صهیونیست را درهم شکسته و تا آزادی فلسطین و نابود شدن این رژیم غاصب هم آرام نمی گیرند.
علیرضا رشیدیان اضافه کرد: روز قدس نماد اتحاد آفرین و یادگاری مانا از بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی در پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین و روشن ماندن مشعل انتفاضه این ملت بر علیه اسرائیل غاصب و اشغال فلسطین و قدس شریف حریم مقربان، صلحا و سرزمین ادیان الهی هست.
وی دنبال کرد: روز قدس اینک به یمن بینش عمیق و نگاه آرمانخواهانه و آینده نگرانه بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام مبدل به مظهر اتحاد امت های اسلامی و انسجام مشتهای گره کرده و فریادهای رسای آزادی و آزادیخواهی از یوغ ددمنشان خبیث شده هست. امام خمینی (ره) روز قدس را روز اخطار به همه ابرقدرتها اعلام نمودند تا بدانند که اسلام دیگر تحت تسلط آنها و عمال خبیث شان واقع نخواهد گردید.
استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: استکبار و صهیونیست بدانند مسلمین هرگز از آرمان آزادی سرزمین فلسطین کوتاه نخواهند آمد و نمود آن را در روز قدس سال کنونی خواهد دید که عزم شگرف این ملت در برپایی راهپیمایی باشکوه و وحدتبخش تجلی می یابد ومردم روزه دار خراسان رضوی چون گذشته با تبعیت از فرامین ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای با گامهایی استوار و اراده ای راسخ همدوش ملت ایران و سایر مسلمین و مردم آزاده جهان حماسه ای بی مثل رقم خواهند زد و روزی بی مثل از اعلام تنفر از غاصبان سرزمین قدس و استمرار حمایتها از قیام کشور فلسطین را به نمایش می گذارند.
تولیت آستان قدس رضوی در پیامی برای دعوت به راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: امروز شاهدیم از یک سو صهیونیستها در فضای سکوت نهادهای بین المللی و با پشتیبانی سردمداران آمریکا همچنان بر جنایت در سرزمینهای اشغالی مداومت می ورزند و حتی از کشتار بانوان و کودکان و امدادگران نیز ترسی ندارند. از طرف دیگر ریاست جمهور آمریکا با معیت بعضی سران مرتجع منطقه درصدد تحمیل خرید و فروش قرن برای اضمحلال آرمان قدس شریف و حذف هویت فلسطینی می باشند.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه در چنین شرایطی حضور وسیع و یکپارچه امت اسلامی در صحنه باعث ناکامی این نا عدالتی تاریخی و نقشه شیطانی خواهد گردید اضافه کرد: در جهت اجرای منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی از عموم مسلمین و آزادیخواهان جهان و ایران به ویژه علمای اعلام، اساتید محترم حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجوهای عزیز و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، جوانان و نوجوانان عزیز دعوت می کنم با شرکت وسیع در راهپیمایی باشکوه روز قدس دیگر بار اوج ابهت و همگرایی امت اسلامی را در دفاع از قبله اول مسلمین به نمایش بگذارند و موجبات شادمانی وجود مطهر و مقدس امام عصر(عج) را فراهم آورند.

* دشمنان به کمرنگ شدن روز قدس چشم دوخته اند
اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هم در اطلاعیه خود آورده هست: حالا که تشنگان واقعیت در پرتو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با مردمسالاری دینی بیشتر از پیش آشنا شده و بارقه های امید هویدا شده هست متاسفانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار در اقدامی نابخردانه به جابه جایی سفارت خود به قدس شریف اقدام و عصبانیت و نفرت مسلمین آزاده را برانگیخته هست. از طرف دیگر ناآگاهانی در داخل کشور نیز به کمرنگ شدن راهپیمایی روز جهانی قدس چشم دوخته و در رهگذر آن کمرنگ شدن شعارهای اصیل انقلاب را دنبال می نمایند.
این اطلاعیه اضافه می کند: ضمن تعهد به آرمانهای امام(ره) و پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با گامهای استوار در راهپیمایی با صلابت و دشمن شکن روز جهانی قدس شرکت می کنیم و با حضور خود شکوه و عظمت امت اسلامی و تعهد به آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش می گذاریم.

* قدس نماد مقاومت هست
شورای سازگاری تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هم در اطلاعیه خود آورده هست: امام خمینی(ره) آزادی قبله اول مسلمین را نه فقط یک هدف لکن نمادی از مقاومت، ایثار و استکبارستیزی در مقابل مستکبران و زورگویانی می دانست که با ددمنشی، چپاول و زورگویی می خواستند خود را حکام همه دنیا بدانند ولی اندیشه امام(ره) این اندیشه خام و پوشالی را نابود کرد.
این اطلاعیه ادامه داده هست: جمعه آخر ماه مبارک رمضان نمادی هست که کانون آن قدس و قبله نخست مسلمین جهان هست و مردم آواره فلسطین به میهن کلیدی خود باز خواهند گشت و همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند به فضل الهی رژیم اسرائیلی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

* روز قدس روز خروش بر علیه استکبار هست
ریاست کل دادگستری خراسان رضوی هم در اطلاعیه ای اعلام نمود: روز قدس روز خروش جهان اسلام بر علیه جهان استکبار، زورگویان و زیاده خواهان هست.
حجت الاسلام علی مظفری اضافه کرد: مدیران، قضات و کارکنان دستگاه قضایی با هدف تجدید میثاق با آرمانهای امام(ره) و شهدا در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و دوباره با مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین جهان تجدید بیعت خواهند نمود و اعلام پشتیبانی خود از مردم مظلوم فلسطین، یمن و بحرین را نشان می دهند.

* روز قدس تجلیگاه عزم مسلمین بر علیه زیاده خواهی استکبار
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در اطلاعیه ای درج کرد: بنیانگذاری روز جهانی قدس توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران تدبیری هوشمندانه برای احیا اتحاد ملل اسلامی بر علیه استکبار و عمال آن بوده هست و امروز که دامنه دست درازیهای جبهه باطل در سرزمینهای اسلامی وسیع تر از هر زمان دیگری هست حضور باشکوه در راهپیمایی شگرف آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توان دارد تجلیگاه عزم مسلمین بر علیه زیاده خواهی آنها باشد.
قاسمعلی خدابنده اضافه کرد: معلمان، محصلین و اولیا نوعدوست خراسان رضوی همگام با ملت شریف ایران و تمام مسلمین آزادیخواه جهان در این آیین با اهمیت و راهبردی شرکت خواهند داشت تا نمایش دهند این مسیر نورانی را که نیکان و نیاکان این سرزمین شروع نموده اند ادامه خواهند داد و تا برافراشتن پرچم مقدس اسلام بر ارتفاعات مسجد الاقصی از پای نخواهند نشست.

* تا برگرداندن حقوق مردم فلسطین از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم
در اطلاعیه اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی هم آمده هست: امروز جهان اسلام شاهد مظلومیت ملت بی پناه فلسطین هست که روزانه مورد حمله وحشیانه جنایتکاران رژیم اسرائیلی قرار می گیرند. در این شرایط مدعیان دروغین حقوق بشر و حامی های کلیدی رژیم غاصب اسرائیلی در سکوتی مرگبار بسر می برند ولی ملت آگاه ایران با امید به وعده الهی و توکل به وی، تحت رهبری مقام معظم رهبری با اراده ای راسخ و محکم از اسلام ناب محمدی تا برگرداندن کامل حقوق مردم مظلوم فلسطین و پاکسازی منطقه از جنایتکاران تروریست از هیچ کوشش و حمایتی دریغ نخواهند کرد.
این اطلاعیه اضافه می کند: در آخرین جمعه رمضان و در آستانه روز قدس فعالین عرصه گردشگری، میراث فرهنگی و صنعت های دستی در کنار آحاد مردم در راهپیمایی این روز شرکت و ضمن تجدید بیعت با آرمانهای والای امام خمینی(ره)، شهدای مقاومت به ویژه مدافعان حرم و رهبر معظم انقلاب اسلامی همبستگی و پشتیبانی خود را از مقاومت و پایداری مردم مسلمان و مظلوم فلسطین تا آزادسازی سرزمین قدس شریف اعلام می کنند.

* روز قدس اقامه بزرگترین سرشناس هست
ستاد امربه سرشناس ونهی ازمنکر خراسان رضوی هم در اطلاعیه خود آورده هست: اسلام با ‘بی تفاوتی’ مخالف هست وقتی کودکان، نوجوانان و جوانان، بانوان و مردان فلسطینی در مرکز نا عدالتی و ظلم اهریمنی صهیونیستها قراردارند و هر از چندگاهی بر اثر حمله مستقیم و غیرمستقیم دژخیمان خبرناگوار شهادت و تجاوزی تازه به گوشمان می رسد بی تفاوت نشستن و نگاه کردن به این معرکه پوشالی عاقلانه نیست و امام(ره) یادآوری هرساله اهمیت قدس را بر مبنای مبارزه با بی تفاوتی برنامه ریزی کرده اند.
ستاد امربه سرشناس و نهی از منکر خراسان رضوی از عموم آزادگان دعوت می کند در راهپیمایی جهانی روز قدس که اقامه بزرگترین سرشناس یعنی محافظت نظام اسلامی هست شرکت نمایند.
اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز بمناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس از جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان دعوت ‏کرد تا با حضور وسیع خود در راهپیمایی روز قدس از مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی ‏حمایت کنند.‏
‏راهپیمایی روز جهانی قدس فردا همزمان با سراسر کشور در همه شهرستانهای خراسان رضوی برگزار می گردد. این راهپیمایی در مشهد نیز ساعت ۱۰ از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم امام رضا(ع) برگزار می گردد.
۷۵۰۷/۱۸۵۸

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا