اقتصادی

دلار رسمی را ۴۲۴۰ تومان بخرید

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، پس از اینکه در ۲۱ فروردین ماه سال جاری سیاست جدید ارزی به فاز اجرا درآمد و دلار تک نرخی و با نرخ ۴۲۰۰ تومان اعلام گردید، حدود ۴۵ روزی هست این نرخ تکان نخورد تا اینکه در انتهاء اردیبهشت ماه تغییر نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی که بانک مرکزی نرخ گذاری آن را انجام می دهد، آغاز گردید. امروز پنج شنبه بانک مرکزی نرخ دلار را ۴۲۱۹ تومان اعلام نموده که نشان می دهد در حدود ۱۶ دیروز تا ۲۰ تومان افزایش نرخ داشته هست.

اما نرخی که بانک مرکزی همه روزه برای ارزها اعلام می نماید منحصرا نرخ مرجع بوده و به معنای آن نیست که تقاضا کنندگان توان دارند ارز خود را با همین نرخ خریداری و یا بفروشند.

بر این اساس با توجه به نرخ مرجعی که همه روزه بانک مرکزی برای تمامی ارزها اعلام می نماید، بانک ها ارز فروشندگان را با نرخی پایین تر از آن خریداری کرده و پس از آن به آن کارمزد اضافه و به تقاضا کنندگان می فروشند.

بر این اساس امروز که نرخ دلار در بانک مرکزی ۴۲۱۹ تومان اعلام گردیده بانک ها دلار را حدود ۲۲ تومان ارزان تر و تا ۴۱۹۷ تومان خریداری کرده و تا ۲۰ تومان گران تر از نرخ مرجع به فروش می رسانند که در این حالت نرخ امروز فروش دلار ۴۲۴۰ تومان هست و بانک ها در این بین در هر دلار ۴۳ تومان نفع می برند.

در سایر نرخ گذاری ها نرخ مرجع پوند ۵۶۶۴ تومان اعلام گردیده که بانک ها ۵۶۳۶ تومان خرید و ۵۶۹۲ تومان می فروشند. علاوه بر این برای یورو نرخ مرجع ۴۹۷۳ تومان هست که خرید از فروشنده ۴۹۴۸ تومان و فروش به تقاضاکننده ۴۹۹۸ تومان انجام می گردد.

طی روزهای گذشته دلار نسبت به قبل افزایش نرخ داشته و تا ۶۶۰۰ تومان نیز پیش رفته هست.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا