اقتصادی

واردات بی رویه کالا به صنعت سمنان ضربه می زند

وی تصریح نمود: نبود تقاضای کشورهای استفاده کننده به علل مختلف سیاسی منتج به کاهش صادرات صنعت های استان می گردد و شرایط تولید به نحوی برای تولیدکنندگان رقم می خورد که آنان مجاب به کاهش تولید، رکودکاری وسیع و انباشت فرآورده های تولیدی در کارخانه ها می باشند.
به گفته یزدان فرد، کاشی، سیمان، سیم و کابل از عمده فرآورده ها صادراتی استان هست که اتخاذ تدابیر با توجه به اشتغالزایی واحدهای تولیدی این فرآورده ها، برای افزایش صادرات و رونق و شکوفایی این صنعت های لازم هست.
معاون امور صنعت های سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان به شرایط تقاضای بازار فرآورده ها در مقطع ها زمانی مختلف اشاره و افزود: مسکن به عنوان بخش پیشران در اقتصاد کشور تلقی می گردد و بعضی از فرآورده های تولیدی صنعت های استان وابستگی جدی به این حوزه دارد.
وی ادامه داد: بعضی از صنعت های استان نیازها و مصالح این بخش را تامین می کنند و رکود در بازار مسکن به علل مختلف، مشکلات عدیده ای را برای واحدهای تولیدی بهمراه دارد.
وی به سودآوری و اشتغالزایی صنعت در استان اشاره و تصریح کرد: صنعت های به عنوان کانون توسعه استان نقش بسزایی در تولید سرمایه برای دولت و اشتغال برای مردم دارد و با توجه به سرانه واحدهای صنعتی نسبت به جمعیت در استان، توجه بیشتر از پیش مدیران برای برطرف مشکلات و افزایش بهره برداری این بخش ضروری هست.
معاون امور صنعت های سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با بیان این که حجم ها و استعداد های استان در صنعت های و بخش اقتصادی بسیار قابل ملاحظه هست ، یادآورشد: امروز با اهمیت ترین اولویت جامعه، حل مشکل معیشت و اشتغال جوانان هست و مدیران باید هم افزایی لازم برای استفاده از حجم ها را دارا باشند.
به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، استان سمنان یک هزار و ۷۰۰ پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیشتر از ۴۰ هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد.
قسمت اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیشتر از ۳۸ درصد و در کشاورزی بیشتر از ۱۴ درصد و تولید ناخالص استان در حدود ۱۸٫۲ ۲ درصد ذی ربط به بخش کشاورزی و حدود ۲۲ درصد ذی ربط به بخش صنعت و معدن هست.
۶۰۲۶/خ

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا