بین الملل

یونانی ها دراعتراض به استفاده ازنام مقدونیه راهپیمایی کردند

جمهوری مَقدونیه کشوری هست در جنوب شرقی اروپا و شمال یونان هست .

مشکلات این جمهوری با یونان بر سر اسم این کشور از اهم مسائلی خواهد بود که دولت اسکوپیه با آن رو به رو هست. از زمان اعلام استقلال جمهوری مقدونیه در سال ۱۹۹۱ از یوگسلاوی پیشین، این کشور با یونان بر سر اسم مقدونیه اختلاف دارد.
دولت آتن به سبب اینکه مقدونیه قدیم بخش بسیار بزرگی از خاک یونان را دربردارنده می شده، دلواپس این مساله خواهد بود که دولت مقدونیه بعدها مدعایی دربارهٔ این بخش از یونان مطرح نماید و به همین سبب خواهان تغییر اسم جمهوری مقدونیه هست.
حل و فصل مساله اسم مقدونیه توان دارد راه را برای عضویت این کشور بالکان غربی در ناتو هموار کند.
شهروندان یونانی با حضور وسیع خود در شهر آتن و حمل پرچم یونان شعارهایی همچون’ مقدونیه یونانی و یونان مقدونیه است’ ‘ اجازه نخواهیم داد اسم تاریخی مقدونیه را دیگران از ما بگیرند’، ‘ دولت حافظ مسایل ملی باشد و نه مخالف’،’ تسلیم فشار های آمریکا و اروپا نشوید و ‘ مورخ کشور و ملت یونان خیانت نکنید’ از دولت یونان خواستند که تحت هیچ شرایطی اجازه ندهد که اسم مقدونیه در ترکیب اسم جمهوری تازه ایجاد مقدونیه یوگسلاوی پیشین ‘ گنجانده گردد.
طبق گزارش رسانه های خبری یونان، تظاهرات وسیع ای درتمام شهرهای این کشور بطور همزمان چهارشنبه شب در این مورد برپا گردید و از دولت خواستند برای محافظت اسم تاریخی مقدونیه و مربوط بودن این اسم به یونانیان تمام تلاش های خود را بکارگیرد .

این رسانه ها از توافق آتن و اسکوپیه و وجود کلمه مقدونیه در ترکیب اسم این جمهوری مطلب و گزارش های بسیاری منتشر نموده اند.
اروپام**۴۶۲**۱۸۵۹

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا