آخرین خبرها

بعد از دیدار با نتانیاهو؛ وزیر خارجه انگلستان: برجام خوب ترین گزینه برای امنیت منطقه هست

به گزارش تدبیرشرق به نقل از جماران؛ وزیر امور خارجه انگلستان در دیدار با نخست‌وزیر رژیم اسرائیلی ضمن اهتمام بر پایبندی لندن به محافظت برجام تصریح نمود که این توافق خوب ترین گزینه برای اطمینان از آینده امنیت در منطقه هست.

به نقل از تارنمای وزارت امور خارجه انگلستان، «بوریس جانسون» رو چهارشنبه در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» که بعد از ملاقات وی با «ترزا می» در لندن انجام شد، تصریح نمود که این کشور در کنار فرانسه و آلمان به برجام پایبند خواهد ماند.

وی اضافه کرد: لندن اطمینان حاصل خواهد کرد که تهران به تعهدها خود در چارچوب برجام متعهد باشد.

وزیر امور خارجه انگلستان در بخش دیگری از اظهاراتش نسبت به جنایت‌های موخر ارتش رژیم اسرائیلی در نوار غزه ابراز نگرانی نمود.

او اضافه کرد که انگلستان قویاً به راه‌حل تشکیل دولت فلسطین و اسرائیل به‌عنوان خوب ترین راه‌حل در جهت برقرار کردن صلح و ثبات در منطقه پایبند هست.

جانسون در همین ارتباط گفت که لندن از مقام های اسرائیلی و فلسطینی می‌خواهد تا از هرگونه اقدامی که روند سازش را دشوار می کند پرهیز کنند.

نخست‌وزیر رژیم اسرائیلی قبل از ظهر امروز (چهارشنبه) در آخرین ایستگاه مأموریت ضد برجامی خود بعد از برلین و پاریس وارد لندن گردید و با نخست‌وزیر انگلستان دیدار نمود.

وی قبل از انجام این عزیمت بیان داشت: «در دیدار با سه رهبر اروپایی درباره دو مبحث گفت‌وگو می‌کنم: ایران و ایران».

با این وجود «می» خطاب به نتانیاهو تصریح نمود که این کشور به برجام متعهد می ماند.

وی گفت: مادامی که ایران به تعهداتش در برجام متعهد باشد به این توافق متعهد می مانیم.

هم‌زمان با این دیدار شمار بسیاری از حامی های مردم فلسطین، مسلمانان، فعالین گروه‌های مدنی و حقوق بشری در اعتراض به عزیمت نتانیاهو به انگلستان، در مقابل ساختمان نخست‌وزیری (داونینگ استریت) در لندن تظاهرات کردند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت در اقدامی غیرقانونی از برجام خارج گردید و اعلام نمود: تحریم‌هایی که در چارچوب برجام برداشته ‌شده بود، بازگردانده می‌شود. با این‌حال اروپایی‌ها ضمن اعلام مخالفت با این تصمیم ترامپ گفته‌اند که در برجام می‌مانند.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا