بین الملل

اروپا قانون مسدوسازی تحریم های آمریکا را به جریان انداخت

اطلاعیه اضافه می کند: هدف از مصوبه امروز، محافظت از منفعت های شرکت های سرمایه گذار در ایران و نشان دادن تعهد اتحادیه اروپا به محافظت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هست.
قانون مسدودسازی تحریم های آمریکا (Blocking Statute) اولین بار در سال ۱۹۹۶ برای مبارزه اروپا با گروهی از تحریم ها بر علیه کوبا، ایران و لیبی تدوین گردید و واشنگتن را ناچار به عقب نشینی کرد. این قانون هم حالا با اصلاحیه صورت گرفته ، تحریم های ثانویه آمریکا بر علیه ایران را دربردارنده می گردد.
اجرای این قانون، شرکت ها را از پیروی از تحریم های بیگانه منع می کند و اتحادیه اروپا به باعث آن، احکام جریمه احتمالی برای اکتساب و اقدامات اروپایی که با ایران مشارکت می کنند را به رسمیت نخواهد شناخت.
کمیسیون اروپا روز چهارشنبه علاوه بر این دستورالعمل های بانک سرمایه گذاری اروپا را با هدف ترغیب این بانک به مشارکت با ایران عوض کرد. با این وجود، تصمیم پایانی برای کار در ایران بر عهده هیات مدیره این بانک گذاشته شده که تشکیل شده از وزیران داریی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا هست.

کمیسیون اروپا در اطلاعیه خود تاکید کرده هست که کشورهای عضو این اتحادیه علی رغم تعهد به محافظت مشارکت ها با آمریکا، تا زمان تعهد ایران به برجام، به اجرای کامل و موثر این توافق پایبند می باشد.
شبس ** ۹۳۸۶ *۱۶۱۳*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا