آخرین خبرها

«می» خطاب به نتانیاهو: لندن به محافظت برجام دارای تعهد هست

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، «می» قبل از شروع نشست دو طرفه خود با نخست وزیر رژیم اسرائیلی در داونینگ استریت گفت که انگلستان در کنار فرانسه و آلمان معتقد هست که برجام خوب ترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ افزار اتمی هست.
وی تصریح نمود: مادامی که ایران به تعهداتش در برجام متعهد باشد به این توافق متعهد می مانیم.
نخست وزیر انگلستان علاوه بر این گفت که بعضی مسائل درباره مشی ایران در منطقه و توسعه موشک های بالستیک بایستی مورد اشاره قرار گیرد.
در همین حال نخست وزیر رژیم اسرائیلی نیز در اظهارات مدعایی خود گفت که او روی عدم دست یابی ایران به جنگ افزار اتمی و جلوگیری از آنچه او مشی خشن ایران در منطقه می نامد معطوف هست.
وی ابراز امیدواری نمود که از طریق مشارکت با لندن و سایر طرف های اروپایی به این هدف دست پیدا خواهد کرد.
قبل از شروع این دیدار یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلستان در جمع خبرنگاران بیان کرد که در این دیدار تغییرات غزه و جنایات موخر رژیم اسرائیلی در این منطقه مطرح خواهد گردید.
نخست وزیر رژیم اسرائیلی قبل از ظهر امروز (چهارشنبه) در آخرین ایستگاه مأموریت ضد برجامی خود بعد از برلین و پاریس وارد لندن گردید و با نخست وزیر انگلستان دیدار خواهد نمود. وی قبل از انجام این عزیمت عنوان داشت: «در دیدار با سه رهبر اروپایی درباره دو مبحث صحبت می کنم: ایران و ایران».
دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت در اقدامی غیرقانونی از برجام خارج گردید و اعلام نمود: تحریم هایی که در چارچوب برجام برداشته شده بود، بازگردانده می گردد. بااین حال اروپایی ها ضمن اعلام مخالفت با این تصمیم ترامپ گفته اند که در برجام می مثل.
علاوه بر این طرف های اروپایی برجام امروز در نامه ای به مقامهای ارشد آمریکا بر پایبندی خود برای محافظت توافق اتمی با ایران اهتمام کردند و خواستار معافیت شرکت های اتحادیه اروپا از تحریم های ثانویه امریکا گردیدند.
وزرای آلمانی، فرانسوی و انگلیسی در نامه به تاریخ چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) حوزه های اصلی را که خواستار معافیت آنان از تحریم های آمریکا هستند، مشخص نمودند.

وزرای خارجه و دارایی این کشورها و دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در نامه خود به وزرای خزانه داری و خارجه آمریکا درج کردند: خارج شدن ایران از توافق اتمی منطقه ای را که افزایش منازعه در آنجا مصیبت آمیز خواهد بود، نابسامان تر می کند.
هم زمان با دیدار رهبران انگلستان و رژیم اسرائیلی شمار بسیاری از حامی های مردم فلسطین، مسلمانان، فعالین گروه های مدنی و حقوق بشری در اعتراض به عزیمت نتانیاهو به انگلستان، در مقابل ساختمان نخست وزیری (داونینگ استریت) در لندن تظاهرات کردند.
اروپام * هـ ن *

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا