آخرین خبرها

مخالفان نتانیاهو مقابل دفتر نخست وزیری انگلستان تجمع کردند

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، معترضان به عزیمت وی به لندن، ضمن اعلام تنفر از پشتیبانی های دولت انگلستان از این رژیم جنایتکار اهتمام کردند که مردم انگلستان برخلاف دولتشان، حمایت کننده و طرفدار مردم فلسطین می باشند. آنان که پرچم های فلسطین و شعارنوشته هایی با شعار «فلسطین را آزاد کنید» در دست داشتند، خواستار عدم پشتیبانی انگلستان از رژیم اسرائیلی گردیدند.
''نتانیاهو جنایتکار جنگی است'، 'غزه باید آزاد شود'، 'سفر نتانیاهو به انگلستان محکوم است' و 'فلسطین باید آزاد شود' من جمله شعارهایی هست که از سوی تظاهرکنندگان سر داده گردید.
بعضی از معترضان علاوه بر این تابوت هایی را به نشان اعتراض و برای یادآوری جنایات موخر ارتش رژیم اسرائیلی در نوار غزه بر دوش خود حمل می کردند.
این حرکت اعتراضی کمتر از ۲۴ ساعت از برپایی تظاهرات دیگری که عصر روز گذشته (سه شنبه) بمناسبت پنجاه و یکمین سالروز آواره شدن فلسطینیان از وطن خود نامیده شده به 'روز نکسه' برگزار گردید، صورت می پذیرد.
شرکت کنندگان در تظاهرات روز گذشته که از مقابل دفتر نخست وزیری انگلستان شروع و تا رو به روی پارلمان انگلستان ادامه داشت، شعارنوشته هایی را در دست داشتند که روی آن عبارت هایی مثل «اسراییل نژادپرست است»، «فلسطین را آزاد کنید»، «حمایت تسلیحاتی از اسرائیل را متوقف کنید» و «عدالت را برقرار و از فلسطین پشتیبانی کنید» نوشته شده بود.
««کریس ناینهام» عضو ارشد ائتلاف توقف جنگ در اظهار کرد وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد، اینجا جمع گردیدیم تا دیگربار عصبانیت خود را نسبت به مشی دولت اسرائیلی به نمایش بگذاریم. طی هفته های گذشته این دولت عملاً معترضانی که به طور مسالمت آمیز در غزه و در اعتراض به وضع خود راهپیمایی کرده اند را کشتن عام کرده هست. این اشخاص هیچ جرمی جز حرکت به سوی فنس هایی که سالها است آنان را محبوس کرده مرتکب نشده، اما از سوی تک تیراندازان ارتش اسرائیل هدف قرار گرفته اند.
به گزارش تدبیرشرق به نقل از رسانه های انگلیسی، نخست وزیر رژیم اسرائیلی قبل از ظهر امروز (چهارشنبه) در آخرین ایستگاه مأموریت ضد برجامی خود بعد از برلین و پاریس وارد لندن گردید و با نخست وزیر انگلستان دیدار خواهد نمود. وی قبل از انجام این عزیمت بیان داشت: «در دیدار با سه رهبر اروپایی درباره دو مبحث اظهار کرد وگو می کنم: ایران و ایران».
این در حالی هست که طرف های اروپایی برجام، امروز در نامه ای به مقامهای ارشد آمریکا بر پایبندی خود برای محافظت توافق اتمی با ایران اهتمام کردند و خواستار معافیت شرکت های اتحادیه اروپا از تحریم های ثانویه امریکا گردیدند.
وزیران آلمانی، فرانسوی و انگلیسی در نامه به تاریخ چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) حوزه های اصلی را که خواستار معافیت آنان از تحریم های آمریکا می باشند، مشخص نمودند.

وزیران امورخارجه و دارایی این کشورها و دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در نامه خود به وزیران خزانه داری و خارجه آمریکا درج کردند: خارج شدن ایران از توافق اتمی منطقه ای را که افزایش منازعه در آنجا مصیبت آمیز خواهد بود، نابسامان تر می کند.
« «دونالد ترامپ» ریاست جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت در اقدامی غیرقانونی از برجام خارج گردید و اعلام نمود: تحریم هایی که در چارچوب برجام برداشته شده بود، بازگردانده می گردد.
اروپایی ها ضمن اعلام مخالفت با این تصمیم ترامپ گفته اند که در برجام می مثل.
اروپام ** هـ ن *شبس*۱۶۱۳*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا